۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۲۲۸۳۷۳

مراسم بزرگداشت آیت الله مهدوی کنی در مدرسه علمیه مروی تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت آیت الله مهدوی کنی با حضور شخصیت های مختلف در مدرسه علمیه مروی تهران برگزار شد.
سخنراني رئيسي در مراسم بزرگداشت آيت الله مهدوي کني رئيسي رئيسي رئيسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضاییه امروز در مراسم بزرگداشت آیت الله مهدوی کنی که در حوزه علمیه مروی تهران برگزار شد، با اشاره شخصیت مرحوم آیت الله مهدوی کنی گفت: اگر شخصی دین خود و مبانی آن را دقیقا رعایت کند در نتیجه مانند آیت الله مهدوی کنی می شود.

 

وی با اشاره به اظهار نظر آن عالم ربانی مبنی بر این که من آخوند سیاسی هستم، افزودند: این سیاست، اینطور نیست که دین را به دنبال خود بکشاند، بلکه سیاستی که در راستای اهداف دین باشد و این همان چیزی است که امام(ره) فرمود: سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ما است.

 

این استاد حوزه افزود: من حقیقتا ایشان را این گونه می دیدم که آشکارشان با نهان شان هیچ تفاوتی ندارد، جایگاه ایشان در مقام امام جماعت مسجد جلیلی یا جایگاه نخست وزیری کشور یا ریاست مجلس خبرگان رهبری همان شخصیت تکلیف مداری بود که خدا را قبل و بعد از هر کاری مورد محاسبه  قرار می داد.

 

وی با تاکید بر این که صفات حسنه در وجود آیت الله مهدوی کنی در پرتو بندگی و عبودیت ایجاد شده بود اظهار داشت: شناخت و بصیرت ایشان باعث شده بود تا وظیفه خود را درک کنند، باید به این نکته توجه شود که زمان شناسی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا در زمان امام حسین(ع) توابین از جمله گروهی بودند که زمان شناس نبودند اما آیت الله مهدوی کنی زمان شناس بود و مبارزات قبل از انقلاب ایشان نشان دهنده این موضوع است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به  خدمت آیت الله مهدوی کنی به نظام جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: ایشان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای دفاع از اعرف معروف ها که نظام مقدس جمهوری اسلامی است بسیار تلاش کردند، این عمل شناخت وظیفه و تکلیف است.

 

وی با اشاره به ریاست آیت الله مهدوی کنی در کمیته انقلاب اسلامی ابراز داشت: ایشان وظیفه ریاست سخت ترین عنوان را قبول کردند در حالی که بسیاری از امور مشکل مملکتی منتهی به ریاست کمیته می شد.

 

دادستان کل کشور با بیان این که آیت الله مهدوی کنی احساس می کردند کشور به نیروی انقلابی نیاز خواهد داشت افزود: ایشان در زندان های شاه به فکر کادر سازی نیروی انقلابی برای آینده نظام بودند که بنای ساخت دانشگاه امام صادق(ع) برای این کار است و همچنین حوزه علمیه مروی که 2500 نفر فارغ التحصیل دارد.

 

وی در پایان با اشاره به شخصیت ولایت مدار و تکلیف مدار آیت الله مهدوی کنی بیان کرد: همان گونه که در رهبر معظم انقلاب تصریح شده، آیت الله مهدوی کنی یک سیاست مدار صادق بودند.811/پ203/ج

 

ارسال نظرات