۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۲۲۸۳۷۶
نماینده ولی فقیه در استان فارس خبر داد؛

فعالیت 54 مدرسه علمیه برادران و بیش از 20مدرسه علمیه خواهران در استان

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: امروز احساس نیاز و ضرورت تشکیل حوزه علمیه در مراکز و بخش‌ها بیش از پیش شده است که باید گام‌های موثری در این راستا برداشته شود.
حجت الاسلام والمسلمين ايماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در جمع طلاب، فضلا، روحانیان و نخبگان مذهبی که صبح امروز در مدرسه مولی‌الموحدین(ع) شیراز برگزار شد گفت: در حال حاضر بیش 54 چهار حوزه علمیه برادران و بیش از بیست حوزه علمیه خواهران فعالیت علمی و تبلیغی دارند.

وی با اشاره به این مطلب که به زودی رشته تخصصی فلسفه در حوزه علمیه فارس راه‌اندازی می‌شود گفت:  امروز در کنار آموزش و پرورش، مسئله تربیت نفس، تربیت الهی و ولایی در اولویت قرار گرفته است.

آیت‌الله ایمانی با تاکید بر این مطلب که هم و غم همه علما و تربیت طلاب برای اداره کردن و مدیریت دنیای اسلام است افزود: در کنار امر تربیت و پرورش مسأله حفظ قرآن بسیار حائز اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطر نشان کرد: بسیاری از طلبه‌ها یک سال از دروس خود منفک  شده و در مدارس علوم قرآنی اقدام به حفظ قرآن می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به این که بیش از 3500 طلبه در مدارس علمیه فارس به تحصیل علوم اهل بیت(ع) می‌پردازند گفت: امروز احساس نیاز و ضرورت تشکیل حوزه علمیه در مراکز و بخش‌ها بیش از پیش شده است که باید گام‌های موثری در این راستا برداشته شود./835/پ203/ن

 

ارسال نظرات