۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۲۲۸۳۷۹

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مراسم گرامیداشت حبیب الله عسگر اولادی، برپایی نمایشگاه کتاب در تبریز و بهره‌برداری از یک فرهنگسرا در محدوده منطقه پنج شهرداری از مهم ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد ارتحال یار دیرین انقلاب امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایران حاج حبیب الله عسکر اولادی، نماینده ولی فقیه در کمیته امداد و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در تبریز برگزار خواهد شد.


این مراسم فردا پنجشنبه هشتم آبان از ساعت 10 الی 12 قبل از ظهر همزمان با سی و پنجمین سالگرد شهادت آیت الله قاضی طباطبایی، اولین شهید محراب انقلاب اسلامی و همچنین ارتحال آیت الله مهدوی کنی رییس فقید مجلس خبرگان رهبری در مسجد مقبره تبریز برگزار می شود.


گفتنی است، عسگراولادی پس از انقلاب اسلامی، مسؤولیت‌هایی همچون نمایندگی ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی را برعهده داشته و تا پیش از رحلت رئیس شورای مرکزی کمیته امداد و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بوند که در صبح 14 آبان 1392 در سن 81 سالگی بر اثر عارضه قلبی در جوار حق آرام گرفت.


برگزاری نمایشگاه کتاب در تبریز


همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، نمایشگاه کتاب در مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز برپا شده است. در این نمایشگاه 25 هزار جلد کتاب در سه هزار و 500 عنوان در زمینه های ادبی، تاریخی، رمان، مذهبی، کودک و نوجوان، روانشناسی و ... در این نمایشگاه عرضه گردیده است.


گفتنی است، نمایشگاه کتاب از 7 تا 27 آبان ماه از ساعت 8 صبح تا 14 در محل مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز دایر خواهد شد. این نمایشگاه به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تبریز و با همکاری انتشارات پل برگزار شده است.


بهره‌برداری سالانه از یک فرهنگسرا در محدوده منطقه پنج شهرداری تبریز


یعقوب هوشیار، شهردار منطقه پنج تبریز امروز در جمع خبرنگاران گفت: برابر سیاست های فرهنگی این منطقه، هر سال یک فرهنگسرا در محدوده شهرداری منطقه پنج به بهره برداری می رسد، سال گذشته فرهنگسرای فرشته افتتاح و در اختیار شهروندان قرار گرفت و امسال فرهنگسرای کوی استانداری با 900 متر زیربنا در زمینی به مساحت یکهزارو 300 متر مربع افتتاح خواهد شد.


وی از بهره‌برداری سالانه از یک فرهنگسرا در محدوده منطقه پنج شهرداری تبریز خبر داد و افزود: هزینه اولیه این فرهنگسرای 20 میلیارد ریال است و برای سال های آتی نیز ساخت چند فرهنگسرا را در برنامه داریم.


هوشیار به میزان بودجه این منطقه از شهرداری اشاره کرد و گفت: یکهزار و 500 میلیارد ریال بودجه مصوب این منطقه است که یکهزار و 200 میلیارد ریال ان صرف طرح های عمرانی و 300 میلیارد ریال نیز صرف هزینه های جاری می شود. این منطقه از نظر هزینه های جاری یکی از کم هزینه ترین مناطق شهرداری تبریز است و از نظر جذب نقدی اعتبارات رتبه اول شهرداری را در اختیار دارد.


وی همچنین از طرح های فرامنطقه ای این شهرداری خبر داد و گفت: هر سال یک طرح خارج از محدوده منطقه از سوی این شهرداری اجرا می شود که پروژه خیابان دوکمال به طول 10 کیلومتر و اتوبان ولایت از جمله این طرح هاست. اتوبان ولایت به طول شش کیلومتر که به صورت EPC اجرا خواهد شد و اتوبان پاسداران را از طریق شمال شهر به میدان امام علی متصل می کند و تا سال 96 به بهره برداری می رسد.


خبرنگاران از پروژه های شهرداری منطقه 4 تبریز بازدید کردند


در ادامه بازدیدهای هفتگی خبرنگاران از پروژه های در دست اجرای شهرداری در مناطق مختلف تبریز، خبرنگاران از پروژه های مهم و در دست اجرای شهرداری منطقه چهار تبریز بازدید کردند، در این برنامه، محبوب عبدالله پور معاون فنی و عمرانی شهردار کلانشهر تبریز و قادر امامی شهردار منطقه چهار با همراهی با خبرنگاران حاضر به ارائه آمار و توضیحات در خصوص پروژه های مورد بازدید پرداختند.


گفتنی است، در جریان این برنامه بازدید، خبرنگاران از پروژه های طرح تبادل غیرهمسطح کوثر واقع در منطقه اره گر، پل کندرو محور شرقی جاده سنتو بر روی رودخانه آجی چای، استادیوم 5 هزارنفری فوتبال در جوار فرهنگسرای الغدیر، پروژه تعریض و چهار بانده نمودن بلوار آذربایجان حد فاصل میدان آذربایجان تا پل سرداران فاتح، پروژه سالن سرپوشیده شهروند و چند پروژه دیگر بازدید کردند./935/پ203/ب4

ارسال نظرات