۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۲۲۸۴۰۳
حجت‌الاسلام نبویان:

آمریکا و غرب از سر ضعف پای میز مذاکره با ایران آمده‌اند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام نبویان گفت: اگر امروز، آمریکا و کشورهای 1+5 پای میز مذاکره آمده اند، از سر ضعف آن هاست نه ضعف ما زیرا آمریکا، امروز در هیچ جای منطقه موفق نشده است.
حجت الاسلام سيد محمود نبويان نماينده مردم تهران در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید محمود نبویان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، عصر امروز در همایش بزرگ استکبارستیزی دانشجویان تهران با عنوان «حماسه حسینی، دیپلماسی خمینی» در سالن شیخ انصاری دانشکده حقوق دانشگاه تهران با بیان این‌که شاید خوب بود ما در این جا در خدمت آقای نیلی احمدآبادی هم بودیم زیرا هم اکنون سرپرست دانشگاه تهران هم هستند، درباره اختلاف حقیقی بین ایران و آمریکا گفت: مشکل ما با آمریکا و کل دنیای مدرن بر سر مسائل هسته ای نیست زیرا اینها سال ها پیش جنگ را علیه ما راه انداختند در حالی که ما آن زمان فناوری هسته‌ای نداشتیم و اینها خود می دانند که ما بمب هسته ای نداریم.

وی افزود: قابل قبول نیست که بگوییم مشکل آن ها با ما سر مسائل هسته‌ای است زیرا پاکستان همسایه ماست و بمب هسته ای دارد اما با او کاری ندارند.

این نماینده مجلس با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره علت دشمنی غرب با ایران اظهار داشت: قرآن کریم می فرماید جنگ ما جنگ اسلام و کفر است و دشمنی مانند آمریکا هیچ وقت دست از ما بر نخواهد داشت تا دست از اعتقادمان برداریم زیرا دعوا بر سر اندیشه و جهان بینی اسلامی و جهان بینی آنهاست که به دنیا ارائه کرده اند.

حجت‌الاسلام نبویان با تأکید بر لزوم توجه به این تفاوت در مذاکرات هسته ای، ابراز کرد: اصل دوم در دیپلماسی این است که بدانیم اگر امروز، آمریکا و کشورهای 1+5 پای میز مذاکره آمده اند، از سر ضعف آنهاست نه ضعف ما؛ آمریکا، امروز در هیچ جای منطقه موفق نشده است و در همه جای منطقه به برکت تدبیر مقام معظم رهبری و همت بچه های حزب اللهی ها خداوند نصرت‌های بسیاری برای جمهوری اسلامی رقم زده است.

این نماینده مجلس با بیان این‌که قرآن می‌فرماید اگر آن‌ها بتوانند هیچ تعهدی را نسبت به شما رعایت نخواهند کرد، افزود: قرآن می‌فرماید آن‌ها تعهد می بندند اما عمل نمی‌کنند و ما امروز می‌بینیم که ما در توافق ژنو چندین برابر آن‌چه که به ما وعده دادند، تعهد دادیم و عمل کردیم اما می‌بینیم پول‌هایی که قرار بود به ما بدهند، هنوز به دست ما نرسیده و قطعات هواپیما نیز وارد نشده و هیچ یک از تعهدات از سوی غربی‌ها انجام نشده‌است.

وی با تأکید بر این‌که آمریکا و غرب می‌خواهند اسلام و سیدالشهدا نباشد در حالی‌که افتخار مردم ما وجود سیدالشهداست، تصریح کرد: بر اساس قاعده اسلامی که نباید در نفوذ و سروری را برای دشمنان اسلام باز کنیم، ما نباید هیچ کاری را به آن‌ها تعهد بدهیم که با اجازه غرب آن کار را انجام خواهیم داد.

حجت‌الاسلام نبویان در پایان خاطرنشان کرد: این سه اصل برای ما مهم است و به دولتمردان‌مان نیز اعتماد و دعا می‌کنیم ان‌شاء‌الله خداوند بر توفیقات نظام بیفزاید. /805/پ202/ج

ارسال نظرات