۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۲۲۸۴۲۶
احمد توکلی:

کم‌کاری دولت سازندگی و اصلاحات نبود، مراکز استراتژیک امروز ما آمریکای جنوبی و انتهای آفریقا بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که درست می‌گویند که اگر کم‌کاری دولت سازندگی و اصلاحات نبود، مراکز استراتژیک ما امروز، آمریکای جنوبی و انتهای آفریقا بود، تصریح کرد: من در دوران سازندگی نسبت به آقای هاشمی انتقاد داشتم و امروز این انتقادات بیشتر هم شده است.
احمد توکلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در همایش بزرگ استکبارستیزی دانشجویان تهران با عنوان «حماسه حسینی، دیپلماسی خمینی» در سالن شیخ انصاری دانشکده حقوق دانشگاه تهران، با اشاره به آیه ای از قرآن کریم گفت: دین ما به همان اندازه که دین رافت است، دین صلابت و شدت نیز هست و باید نسبت به مستضعفین رحمت و نسبت به کفار شدت داشت.

توکلی با بیان این‌که درست می‌گویند که اگر کم‌کاری دولت سازندگی و اصلاحات نبود، مراکز استراتژیک ما امروز، آمریکای جنوبی و انتهای آفریقا و نقاط دیگر بود، تصریح کرد: همه من را می‌شناسند و می‌دانند من در دوران سازندگی نسبت به آقای هاشمی انتقاد داشتم و امروز این انتقادات بیشتر هم شده و در دوران اصلاحات نیز انتقاداتی به آقای خاتمی داشتم که آن نیز، به سبب فتنه گری در سال 88 و سکوت ایشان بیشتر شده است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به این‌که امام معصوم(ع) فرمود من به قرآن و نماز علاقه دارم، ادامه داد: همان قرآن مورد نظر معصوم(ع) می گوید مواظب باشید مخالفت شما با گروهی، باعث دور افتادن شما از عدالت نشود و بر همین اساس، ما باید حد عدالت را رعایت کنیم تا امام حسین(ع) از ما راضی باشد.

توکلی درباره تفاوت اقتدار و قدرت در عرصه رویارویی حق و باطل اظهار کرد: وقایعی که در جبهه حق افتاده نشان می‌دهد قدرت و اقتدار متفاوت از هم هستند و قرآن نیز منشا این دو را یکی نمی‌داند.

وی افزود: بزرگ ترین نمونه اقتدار در تاریخ اسلام صحنه عاشورا بود که وقتی یکی از سپاهیان یزید خواست یکی از دختران امام حسین(ع) را به کنیزی بگیرد، حضرت زینب(س) چنان با اقتدار به او نهیب زد  که آن مرد از حرف و قصد خود پشیمان شد در حالی‌که حضرت زینب اسیر آن‌ها بود.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به رمز موفقیت مردم در برابر شاه و استکبار جهانی بیان کرد: شاه قدرت داشت اما مردم اقتدار داشتند زیرا خدا را داشتند و در جنگ نیز همین طور بود ما قدرت نداشتیم اما اقتدار داشتیم و با اقتدار قدرت را نیز بدست آوردیم.

عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس ادامه داد: منشا اقتدار حزب الله و مقاومت در منطقه نیز قدرت نبود بلکه چیز دیگری بود و در نهایت منجر به قدرت هم شد./805/پ202/ج

ارسال نظرات