۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۲۲۸۴۳۹
حجت الاسلام سرلک:

توسل به اهل بیت رمز عبور کشور از بحران و فتنه ها است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سرلک با بیان این که هر وقت مشکلی در کشور می شود رهبری با توسل و روضه این مشکل را برطرف می کنند، گفت: رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه سال 88 آمدند به امام زمان(عج) توسل جستند که دیدیم چگونه ورق برگشته و مدیریت صورت گرفت.
حجت الاسلام سرلک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام علی سرلک، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در مراسم سوگواری ماه محرم هیأت محبین آل طاها شهرستان آمل با بیان این که انسان در این عالم دچار محدودیت ادراک است و برای یک دیدن عوامل متعددی دست به دست هم باید دهد و زمانی که هم می بینیم ظاهر را دیده و به باطن راه ندارد، گفت: انسان در محل دریافت های زیادی از حقایق عالم نیست و در آن دنیا می فهمیم انسان چه میزان ظرفیت داشته است.

 

وی با اشاره به این که ما در محدودیت عالم ماده گرفتار شدیم و تا پرده از جلوی چشم ما کنار نرود نمی توانیم خیلی چیزها را ببینیم، بیان داشت: مرگ سر راه همه بوده که انسان تازه می فهمد چه خبر است.

 

کارشناس مذهبی سیما تصریح کرد: خدا در همیت عالم اتفاق و جریانی را گذاشته است که اگر درست به آن متصل شویم به دریافت بیکرانه می رسیم که اگر برخوردار شویم مانند اصحاب عاشورایی امام حسین(ع) خواهیم شد.

 

حجت الاسلام سرلک با اشاره به این که اهل بیت معصومین(ع) آمدند عالم معنا را به روی دل ما باز کنند، افزود: دنیا خیلی شیرین و جذاب است اما اگر از چشم امام حسین(ع) عالم را ببینیم همه وجود خود را در این عرصه با عشق می آوریم.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: همراهی با امام حسین(ع) ما را به مدار حیات طیبه می رساند و لذت می بریم تا در چه جریانی قرار داریم و ما آمده ایم زیر این خیمه ها تا خودمان را زنده کنیم.

 

وی با بیان این که امام حسین(ع) با یک نگاه دل ما را زنده می کند و کسی که در شعاع مکتب حسینی قرار بگیرد دنیایش تغییر می کند، گفت: انسان با همه محدودیت ها و ضعف ها که جز محکومیت چیزی برای خود رای صادر نمی کند اگر در اثر محبت حسینی خود را باور کند اوج می گیرد.

 

کارشناس مذهبی سیما، افزود: یکی از رمزهای شب عاشورا این بود هر کسی هر طور بوده می تواند کاری کند که افتخار آفرین باشد و خداوند منان امام حسین(ع) را در این عالم گذاشت تا هرکسی با هر وضعی و سلیقه ای بتواند به اوج برسد.

 

حجت الاسلام سرلک با تاکید بر این که انسان در این ایام فکر می کند می تواند جذب حقیقت متعالی حسینی شود، گفت: اگر نظر امام حسین(ع) نبود در چنین مجالسی حضور پیدا نمی کردیم که امام حسین(ع) در ملک و ملکوت عالم مشتری دارد و خواستند ما در این محافل حضور داشته باشیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که نهضت حسینی میثاق فطرت ما را زنده کرده است، بیان داشت: امام حسین(ع) با همه وجود خود را خرج کرد که اگر کسی در منجلاب گناه قرار دارد وقتی نام امام حسین(ع) می آید دلش برود.

 

وی با اشاره به این که جریان تباهی و معصیت آمده است تا دست ما را از دامن امام حسین(ع) کوتاه کنند اما دست آنان نمی رسد، تصریح کرد: امام حسین(ع) با همه سرمایه گذاری آمد بندگان جاهل را نجات داده تا ما به سوی حضرت برویم.

 

کارشناس مذهبی سیما، افزود: در دفاع مقدس مزیت نسبی ما بهره گیری از نهضت حسینی بود که در مقابل حجم گسترده ای از کشورها قرار گرفتیم.

 

حجت الاسلام سرلک با بیان این که هر وقت مشکلی در کشور می شود رهبری با توسل و روضه این مشکل را برطرف می کنند، گفت: رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه سال 88 آمدند به امام زمان(عج) توسل جستند که دیدیم چگونه ورق برگشته و مدیریت صورت گرفت.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که نباید این خط را گم کنیم که هر چه داریم از خاندان اهل بیت(ع) است، بیان داشت: به نفس پاک امام راحل و خون شهدا این راه را پیدا کردیم و باید ادامه دهنده سیره این بزرگواران باشیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات