۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۲۲۸۴۷۵
مدیر مدرسه علمیه حقانی قم:

نیرو سازی برای امام زمان بالاترین مصداق نصرت دین خدا است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حقانی قم با تأکید براین که امروز قلپ تپنده تشیع در دستان باکفایت حوزه و روحانیت قرار دارد، گفت: طراحی و ساختن فرهنگ سی سال آینده این نظا در اختیار حوزه های علمیه و روحانیت اصیل قرار دارد.
مدير مدرسه علميه حقاني قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسللام سید محمد واحدی، مدیر مدرسه علمیه حقانی قم امروز در جمع کارکنان مدیریت حوزه علمیه مازندران، یکی از مصادیق بارز یاری خداوند متعال را مدرسه مداری دانست و گفت: فعالیت در حوزه های علمیه توفیقی الهی است که خداوند نصیب هر شخصی نخواهد کرد.

 

وی نیرو سازی برای امام زمان(عج) را بالاترین مصداق نصرت دین خدا دانست و خاطرنشان کرد: همه فعالان این عرصه باید به دلیل حضور در چنین مکان مقدسی شکرگذار خداوند متعال باشند.

 

مدیر مدرسه علمیه حقانی قم با بیان این که گذشتگان، بزرگان دینی و انبیاء سلف نیز همین شیوه و منش را داشتند، تصریح کرد: باید برای گسترش و اعتلای دین الهی از همه ظرفیت های موجود بهره گیریم تا شاهد شکوفایی در این عرصه بزرگ باشیم.

 

حجت الاسلام واحدی ادامه داد: اگر می خواهیم شاهد رشد روز افزون اسلام ناب در جامعه باشیم، سنت پروردگار این است که این مسأله از سوی انسان ها صورت گیرد و اگر این گونه شود شاهد گسترش جهانی دین خدا خواهیم بود.

 

وی با بیان این که خداوند متعال دین خود را حفظ می کند، اما توسعه و گسترش آن در اختیار انسان ها است، تصریح کرد: اگر انسان ها حرکت نکند همان مصیبتی که امروز شاهد آن هستیم مواجه خواهیم شد.

 

مدیر مدرسه علمیه حقانی قم با بیان این که متأسفانه در دوران امام حسین(ع) مردم به نصرت دین خدا  عمل نکردند، ادامه داد: همین تعلل و بی بصیرتی واقعه کربلا را رقم زد.

 

حجت الاسلام واحدی با بیان این که خدمت به طلاب و فعالیت در حوزه های علمیه از مصادیق والای وراثت انبیاء الهی است، تصریح کرد: باید با دل و جان برای امام زمان(عج) نیرو سازی کنیم و باور کنیم که نیرو سازی وظیفه ما است و ما  کسانی هستیم که باید برای ایشان باید نیرو سازی کنیم.

 

وی با تأکید براین که امروز قلپ تپنده تشیع در دستان باکفایت حوزه و روحانیت قرار دارد، خاطرنشان کرد: طراحی و ساختن فرهنگ سی سال آینده این نظا در اختیار حوزه های علمیه و روحانیت اصیل قرار دارد.

 

مدیر مدرسه علمیه حقانی قم با بیان این که حوزه و روحانیت رسالت سنگینی در رشد و توسعه فرهنگی دینی جامعه عهده دار است، ادامه داد: باید بدانیم برای فرهنگ سی سال آینده کشور چه برنامه ای داریم و در این مسیر طراحی صحیح داشته باشیم.

 

حجت الاسلام واحدی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت علمی و آموزشی مدرسه علمیه حقانی قم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 80 درصد طلاب این مدرسه علمیه دارای معدل بالای 18 هستند.

 

وی با بیان این که کیفی سازی همواره مورد توجه مدیریت این مدرسه علمیه بوده است، خاطرنشان کرد: 60 درصد طلاب مدرسه علمیه حقانی قم رشته ریاضی هستند و مابقی در رشته های علوم انسانی و تجربی تحصیل کرده اند.

 

مدیر مدرسه علمیه حقانی قم از ثبت نام بیش از 300 نفر برای تحصیل در این حوزه خبر داد و تصریح کرد: پس از برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه تنها 54 نفر از این طلاب جذب این حوزه علمیه شدند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات