۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۲۲۸۴۷۶
رییس اداره اوقاف بابل:

سبک زندگی حسینی الگویی برای مقابله با هجمه های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بابل، سبک زندگی حسینی را الگویی مؤثر برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب برشمرد و گفت: در طرح سبک زندگی حسینی، روش و شیوه زندگی امام حسین(ع)، احیا امر به معروف و نهی از منکر، بازگویی نهضت عاشورا ترویج می‌شود.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا

جعفر صفری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با اشاره به برنامه های این اداره برای ایام ماه محرم گفت: طرح بصیرت عاشورایی از سوی اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان همزمان در بقاع متبرکه شهرستان در حال اجرا است.

 

وی با بیان این که هدف از اجرای طرح بصیرت عاشورایی انتقال پیام نهضت عاشورا است، خاطرنشان کرد: طرح بصیرت عاشورایی از محل موقوفات این شهرستان با همکاری متولیان و اداره اوقاف بابل در حال برگزاری‌ است.

 

صفری با بیان این که باید با هجمه های فرهنگی دشمنان علیه نهضت حسینی با کارهای فرهنگی مقابله کرد، افزود: از دیگر وظایف مبلغان و روحانیان طرح بصیرت عاشورایی جلوگیری از هرگونه تحریف در واقعه عاشورا و انحرافات در عزاداری‌های امام حسین(ع) است.

 

وی اجرای این طرح را در 25 بقعه متبرکه شهرستان اعلام کرد و گفت: از محل درآمد موقوفات و نذورات 20 موقوفه شهرستان این برنامه فرهنگی به همراه اطعام دهی به عزاداران برگزار می شود.

 

صفری با اشاره به همکاری 35 روحانی در این اجرای طرح بصیرت عاشورایی در بابل خبر داد و تصریح کرد: در این طرح 15 مبلغ اعزامی از قم و 20 مبلغ بومی برای ایراد سخنرانی و روزه‌خوانی ایام محرم در بقاع متبرکه حضور می یابند.

 

وی با بیان این که در اجرای برنامه های فرهنگی در بقاع متبرکه شهرستان موضوع سبک زندگی اسلامی مورد توجه قرار گرفته است، گفت: برگزاری نماز ظهر عاشورا، خیمه معرفت و برگزاری نمایشگاه و ترویج سبک زندگی اسلامی در طرح بصیرت عاشورایی در بابل انجام انجام می شود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بابل، سبک زندگی حسینی را الگویی مؤثر برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب برشمرد و اذعان کرد: در طرح سبک زندگی حسینی، روش و شیوه زندگی امام حسین(ع)، احیا امر به معروف و نهی از منکر، بازگویی نهضت عاشورا ترویج می‌شود.

 

وی ادامه داد: پاسخ گویی به سؤوالات شرعی از اموری است که از سوی کارشناسان حوزه فقاهت دینی در بقاع متبرکه صورت می گیرد.

 

صفری خواستار توجه بیشتر مردم به فرهنگ وقف شد و تصریح کرد: توجه به نیات واقفان و عمل دقیق به وقفنامه ها و ترویج سنت حسنه وقف از وظایف این مجموعه فرهنگی است.

 

وی با بیان این که قرارگاه سید الشهدا در اجرای بهتر سوگواره ی حسینی در بقاع متبرکه بابل تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: در راستای اجرای برنامه‌های متنوع دهه سوگواری سالار شهیدان در  این اداره قرارگاهی به نام سیدالشهدا تشکیل شده است که همه برنامه‌های این دهه با نظارت ریاست اداره اوقاف، کارشناسان فرهنگی، هیأت امنا و مدیران مراکز فرهنگی بقاع متبرکه صورت می گیرد./1313/ت302/ب1

ارسال نظرات