۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۲۸۵۰۴
مدیر کل اوقاف زنجان خبر داد؛

همایش بزرگ رهروان زینبی در زنجان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه زنجان از برگزاری همایش بزرگ رهروان زینبی در زنجان خبر داد و گفت: این همایش همزمان با مرکز استان در 12 بقعه مبارکه و شهرستان های دیگر نیز برگزار می شود.
حجت الاسلام باقري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام علی باقری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان با اشاره به برنامه ریزی اوقاف زنجان برای ایام ماه محرم، گفت: امسال نیز مطابق معمول سال‌های گذشته برنامه‌های اجرایی ویژه ماه محرم در استان در حال اجرا است.

 

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح بزرگ سوگواره بصیرت عاشورایی با محوریت بقاع متبرکه در زنجان اظهار داشت: طرح بزرگ سوگواره بصیرت عاشورایی از طرح های مهم اداره اوقاف برای ماه های محرم و صفر است که با محوریت بقاع متبرکه استان برگزار شده و برای اجرای این طرح قبل از آغاز ماه محرم فضاسازی و تبلیغات محیطی نیز انجام شده بود از این رو از روز اول محرم نیز اجرای این طرح در استان همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه افزود: با هماهنگی هیأت امنا هر شب مراسم عزاداری در بقاع متبرکه برگزار شده و 78 بقعه متبرکه استان زنجان میزبان مردم در قالب طرح بصیرت عاشورایی هستند که تاکنون حضور و استقبال مردم از اجرای این طرح‌ها مطلوب بوده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری در مساجد شاخص استان با حضور مسؤولان استانی تصریح کرد: در حسینیه، زینبیه و احمدیه زنجان مراسم عزاداری هر شب با حضور سخنرانان کشوری و استانی در حال برگزاری است.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه با بیان این که ترویج فرهنگ حسینی و عاشورایی و ایثار و شهادت، محوریت موضوعات سخنرانی های عزاداری است تصریح کرد: در سخنرانی‌ها در خصوص بدعت‌ها و خرافه‌های مراسم عزاداری مطالبی بیان می‌شود تا مردم نسبت به این موضوعات آگاه‌ شوند.

 

وی در ادامه با اشاره به این که از دیگر برنامه‌های مهم اجرایی اوقاف و امور خیریه استان زنجان برگزاری همایش رهروان زینبی است گفت: این طرح نیز در جوار 12 بقعه متبرکه استان برگزار خواهد شد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه زنجان با اشاره به این که برنامه همایش رهروان زینبی در قالب تجمع بزرگ بانوان برگزار خواهد شد خاطر نشان کرد: زمان برگزاری این همایش دوازدهم ماه محرم خواهد بود.

 

این مسؤول در ادامه با اشاره به این که برنامه مذکور در آستان امامزادگان شاخص و بقاع متبرکه استان اجرایی خواهد شدتأکید کرد: در این مراسم از ظرفیت هیئت‌های مذهبی، بسیج خواهران، حوزه‌های علمیه خواهران، دانش‌آموزان و دانشجویان نیز استفاده خواهد شد که یکی از ویژگی‌های شاخص این برنامه حضور گسترده بانوان است. /949/پ202/ب4

ارسال نظرات