۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۲۸۵۰۹
کارشناس مذهبی:

فرهنگ ناب اسلامی دستخوش آداب و رسوم غلط قرار گرفته است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی از جمله نقاط ضعف در سبک زندگی را ورود آداب و رسوم غلط بیان داشت و گفت: یکی از علل دوری از سبک زندگی اسلامی پررنگ تر شدن و تجملاتی شدن آداب و رسومی است که هیچ پایه و اساس ایرانی و اسلامی ندارد.
حجت الاسلام شهاب مرادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام شهاب مرادی کارشناس مذهبی پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه از سلسله جلسات سبک زندگی اسلامی در فرهنگسرای خارون نجف آباد گفت: سبک زندگی اسلامی درواقع عملی کردن مبانی اخلاقی در متن زندگی فردی و اجتماعی است.

 

وی با بیان نکاتی پیرامون راه های رسیدن به سبک زندگی اسلامی بیان داشت: برای رسیدن به سبک زندگی باید نگاه خود را نسبت به دنیا عوض کنیم و به دنیا نه از نگاه مذمت و خسران بلکه دنیا را محل به دست آوردن و اندوختن به حساب آوریم.

 

حجت الاسلام مرادی عبادی کردن امور و فعالیت های روزمره را از جمله راه های رسیدن به سبک زندگی اسلامی عنوان کرد و افزود: آن چه سبب مرتبت و بالا رفتن مقام انسان در این دنیا می شود، عبادت است و زمانی که انسان تمام امورش را با یاد و نام خدا شروع کند، تمام اعمالش عبادت محاسبه می‌شود.

 

وی در ادامه بیان داشت: رشد در دنیا سبب رشد انسان در آخرت و رسیدن به رضوان الهی خواهد شد و این رشد تنها در سایه عمل به دستورات الهی و نهادینه شدن آن در متن زندگی است.

 

این کارشناس مذهبی با بیان مواردی از نقاط ضعف در سبک زندگی امروز خاطرنشان کرد: پرخاشگری، شتاب بی مورد، عجول بودن از جمله مواردی است که بسیاری از صحنه های زندگی ما را دستخوش خود قرار داده است.

 

وی در ادامه افزود: آمار 18 هزار کشته در اثر تصادفات، 150 هزار طلاق در سال و مشکلات اجتماعی که بر اثر وقوع طلاق در جامعه رخ می دهد از نتایج وجود پرخاشگری، عجول بودن و شتابزدگی است.

 

حجت الاسلام مرادی از دیگر نقاط ضعف در سبک زندگی را به وجود آمدن آداب و رسوم غلط در مراسمات عنوان کرد و افزود: وجود این گونه آداب و رسوم غلط نه تنها سبب بالا رفتن فشار اقتصادی بر خانواده و به دنبال آن فشار روانی است و سبب آسیب به بدنه اصلی جامعه یعنی خانواده است.

 

وی در ادامه در پاسخ سوالی درباره نحوه صحیح امر به معروف نیز گفت: دین اسلام، دین رأفت و مهربانی است و باید این اصل در برخورد مدنظر قرار گیرد و از هرگونه تحقیر، اهانت و فحاشی در این فرضیه الهی دوری کرد و در کنار امر به معروف، تشویق را نیز مدنظر قرار دهیم.

 

لازم به ذکر است این جلسه به عنوان اولین جلسه از سلسله جلسات زندگی به سبک بهشت توسط سازمان فرهنگی رفاهی شهرداری نجف آباد در محل فرهنگسرای خارون سالن تازه تأسیس شهروند با حضور جمع کثیری از علاقمندان برگزار شد. /1306/پ202/ب4

ارسال نظرات