۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۲۲۸۵۱۲
حجت الاسلام ابوترابی فرد:

انرژی هسته‌ای کلید دستیابی به مرزهای دانش است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که قدرت باید در خدمت معنویت برای رشد و تعالی انسان باشد گفت: ایران قدرت را برای تهدید دیگر جوامع نمی‌خواهد بلکه هدف ما ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار جهانی است.
نشست خبري حجت الاسلام ابوترابي فرد در دفتر خبرگزاري رسا مشهد حجت الاسلام والمسلمين محمدحسن ابوترابي فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی، امروز در اولین یادواره شهدای منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی در سالن کوثر اصفهان برگزار شد، قدرت را یکی از آرمان‌های بلند انسانی توصیف کرد و افزود: انسان عاقل همواره در اندیشه افزایش قدرت خویش است و خداوند این خواسته را با تعیین شرایط مهر تأیید زده است.

وی در ادامه اظهار کرد: انسان‌هایی که نیت پاک ندارند و ایمان ندارند قدرت را محدود به این دنیا و عالم ماده می‌دانند درحالی که اگر کسی به نور ایمان منور شود با توجه به مرتبه ایمان خود قدرت را دارای محدوده وسیع تری می‌داند و تلاش می‌کند تا فراتر از مادیات و جهان فانی قدرت خود را افزایش دهد و نمونه این موضوع حضرت سلیمان و ملک و پادشاهی ایشان است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد پادشاهی حضرت سلیمان را فراتر از تصور بشریت دانست و تصریح کرد: امام علی (ع) علمی داشتند که بشریت هرگز نمی‌تواند آن را درک کند و ایشان به درستی و حقیقت فرمودند هرآنچه می‌خواهید از من بپرسید، اسلام همواره در اندیشه تربیت انسان قدرتمند است که برپایه تعالیم دینی قدم بردارد و به همین دلیل است امام علی به عنوان نماد و نشان یک انسان کامل بر فراز قله های دانش قرار دارد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی دانش را پایه اصلی اقتدار انسان دانست و خاطر نشان کرد: با تبدیل علم به ایمان بشر به قله‌های بلندتری از موفقیت دست پیدا می کند، علت اینکه دفاع مقدس تبدیل به تابلوی تاریخ زیبای ایران شده این است که علم در دفاع مقدس به ایمان تبدیل شد و امروزه رهبر معظم انقلاب بر همین موضوع بسیار تأکید دارند و دشمنان به همین علت است که اخلاق و معنویت و علم را در کشور ما هدف قرار داده‌اند.

وی ایمان و معارف دینی و دستاوردهای علمی را مهم ترین نگرانی دشمن ذکر کرد و ابراز داشت: اگر دشمن انرژی هسته‌ای را مرود هدف قرار داد و در تلاش است این دستاورد علمی کشور را متوقف کند به خاطر این است که انرژی هسته ای کلید دستیابی به مرزهای دانش و موفقیت است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به اینکه آسمان ایران در مقام عمل تبدیل به گنبد آهنی شده است گفت: این موضوع به خاطر استفاده نیروهای نظامی از علم و ایمان در کنار یکدیگر است و کشور با استفاده از ظرفیت‌های علمی و ایمان نیروهای پدافند هوایی آسمانی امن دارد که دشمن قادر به نفوذ در آن نیست و توان تاکتیکی و علمی و دفاعی پدافند هوایی کشور در جهان شهرت دارد و ظرفیت‌های پدافند هوایی کشور برای همه جهان شناخته شده است.

نائب رییس مجلس ضمن تصریح بر اینکه ما به دنبال قرار گرفتن در رتبه های برتر علمی و نظامی در جهان و تبدیل به یک مرجع علمی هستیم بیان کرد: امروزه قدرت بشر بر پایه فناوری های نوین پایه گذاری شده است و ما باید برای رسیدن به قدرت به علم روز و تکنولوژی روز دنیا مجهز شویم، در عرصه اقتصاد نیز تمام ظرفیت‌ها را در اختیار داریم و باید به یک قدرت اقتصادی در عرصه جهانی تبدیل شویم.

وی استفاده از تحریم‌ها را راه رسیدن به قدرت اقتصادی دانست و خاطر نشان کرد: اگر جنگ تحمیلی نبود امروزه قطعا این پدافند هوایی قدرتمند و توان موشکی کم نظیر در دنیا در اختیار کشور نبود، تحریم برای متوقف نمودن چرخ پیشرفت‌های اقتصادی و سیاسی و نظامی کشور بود که اثری بر روی پیشرفت کشور نداشت و ایران به راه خود در مسیر پیشرفت در اوج تحریم‌ها ادامه داد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد مذاکرات را نشان ضعف دشمن ذکر کرد و افزود: دشمنان می‌دانند با ایران مقتدر نمی‌توان از راه زور و دشمنی وارد شد و باید با ایران از راه منطق و قانون وارد مذاکره شد، ما قدرت را برای تهدید دیگر جوامع نمی‌خواهیم بلکه هدف ما از قدرت ایستادگی در برابر کشورهایی است که راهی جز زبان قدرت و زور برای مقابله با آنها وجود ندارد و این موضوع مورد سفارش قرآن کریم است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی از قدرت به عنوان ابزاری برای تربیت انسان استفاده می‌کند اظهار کرد: باید در جامعه انسانی عدالت تمام افراد را در بر بگیرد و باید با استفاده از قدرت به اهداف انسانی که انبیا نیز برای رسیدن به آنها در اندیشه قدرت بودند استفاده شود، انبیا قدرت سیاسی را ابزاری برای بسط و گسترش عدالت می‌دانستند.

وی حضور رهبر معظم انقلاب را مطالبه ملت ایران و امت اسلامی خواند و تصریح کرد: رهبری جامعه اسلامی مسؤولیت الهی است و قدرت ابزاری است که از طریق رهبری دینی موجب عدالت گستری در جهان شود و برای انسان سازی و تحقق آرمان‌های الهی و دینی به کار گرفته شود، نقطه کلیدی قدرت الهی مدیریت صحیح است که مهمترین مسأله برای حرکت تا رسیدن به موفقیت نهایی است./1304/پ202/ج

ارسال نظرات