۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۲۲۸۵۳۰

برگزاری کارگاه آشنایی با اصول بهداشتی در هیأت های مذهبی خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری کارگاه ها آموزشی آشنایی با اصول بهداشتی در مساجد و هیأت‌های عزاداری ویژه ماه محرم ویژه خادمان مساجد و سرآشپزهای هیأت‌های عزاداری استان خبرداد.
برگزاری کارگاه آشنایی با اصول بهداشتی در هیأت های مذهبی خراسان جنوبی

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام احمد رضایی، مسؤول تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جمع شرکت کنندگان در کارگاه های آموزشی بهداشتی هیأت های مذهبی خراسان جنوبی با اشاره بر لزوم رعایت بهداشت فردی، موادغذایی و محیط  و اماکن مورد نظر افزود: پخت و پز مواد غذایی باید در مکان‌هایی که دارای حداقل شرایط بهداشتی باشند انجام پذیرد و کسانی که در آشپزخانه های هیأت های عزاداری مشغول کار هستند باید برای حفظ سلامت عمومی دارای کارت بهداشت و معاینه پزشکی باشند.

 

وی ادامه داد: هیأت امنای مساجد باید افرادی را که متقاضی عرضه نذورات باشند جهت اخذ مجوز بهداشتی به مرکز بهداشت شهرستان معرفی کنند تا دام هایی که برای نذورات در نظر گرفته می شوند از سلامت کافی برخوردار باشند و نتوانند بیماری های مشترک میان انسان و دام را به مردم و عزاداران حسینی منتقل کنند.

 

مسؤول تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: سازمان رفاهی تفریحی شهرداری بیرجند همکاری ویژه‌ای در استعلام از مرکز بهداشت برای صدور مجوز عرضه نذورات و شورای هیات های مذهبی با مرکز بهداشت شهرستان دارد و هیأت های مذهبی به راحتی می توانند افراد متقاضی را به ادارت بهداشت در سطح استان معرفی کنند.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان این که بیشتر نذورات و موقوفات در سطح استان به عزادای امام حسین (ع) اختصاص دارد، گفت: مردم اگر نذری را دارند ضمن توزیع در هیأت های مذهبی می توانند نذورات خود را به مراکز نگهداری سالمندان و افراد معلول در اداره بهزیستی تحویل دهند.

 

وی با بیان این که ماه محرم بهترین فرصت برای اطعام و کمک به نیازمندان است، گفت: ما در این ماه می توانیم از بخشندگی و یتیم نوازی امام حسین(ع) الگوبرداری کرده و تا جایی که می توانیم به دست گیری از افراد نیازمند بپردازیم.

 

مسؤول تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که قیام عاشورا افزون بر این که دارای ابعاد دینی و سیاسی است، در بعد فرهنگی هم دارای ابعاد برجسته ای است، گفت: ما می توانیم از حضور مردم دراین ایام در هیأت های مذهبی استفاده کنیم و در محورهای فرهنگی که مقام معظم رهبری فرموده اند از جمله افزایش جمعیت و سبک زندگی دینی در میان مردم تبلیغات ویژه ای را انجام دهیم تا با تقویت شیعه در بعد زندگی فردی و اجتماعی و همچنین افزایش جمعیت بتوانیم ادامه دهنده راه امام حسین (ع) باشیم.

 

حجت الاسلام رضایی با اشاره به این که با توجه سردی هوا میزان سرماخودرگی در میان مردم افزایش یافته و هم گیر شدن سرماخوردگی موجب همه گیر شدن و تقویت ویروس این بیماری می شود از مردم خواست اگر مریض هستند هنگام حضور در هیأت های مذهبی از ماسک استفاده کردن و نکات بهداشتی را رعایت کنند تا از ابتلا سایر افراد به سرماخوردگی جلوگیری شود.

 

وی یادآور شد: مسؤولان هیأت های مذهبی تا جایی که می توانند باید در نظافت هیأت ها، مساجد و سرویس های بهداشتی کوشا باشند تا عزاداران حسینی دچار مشکل نشوند./968/پ203/ب4

ارسال نظرات