۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۲۲۸۵۶۴
در همایش احیای فریضتین مطرح شد:

امر به معروف و نهی از منکر؛ راه برون رفت از مشکلات اقتصادی و اجتماعی

خبرگزاری رسا ـ کارشناس علوم قرآنی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر با انتقاد از بی تفاوتی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر، گفت: اگر مردم، معروف و تحقق اصلاح در جامعه و اقامه نیکی ها و پاکی ها را در دستور کار قرار دهند، حاکمیت، توان سوق دادن امت به نقطه نهایی و کمال اجتماعی را خواهد داشت.
امر به معروف و نهي از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام طاهری، کارشناس علوم قرآنی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، عصر امروز در همایش «احیای فریضتین فراموش شده» با رویکرد شیوه شناسی احیای امر به معروف و نهی از منکر، که در تالار همایش های بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: اسلام وقتی می خواهد در حوزه اجتماعی به ما الگودهی کند به امر به معروف و نهی از منکر اشاره می کند.

 

این کارشناس دینی افزود: آیات و روایات متعددی در خصوص اهمیت امر به معروف و نهی از منکرآمده است و حکومت اسلامی بر خلاف آنچه که تازه واردان می پندارند، برای تحقق شرع و احکام الهی فرآیندی را طی می کند که با زور و بگیر و ببند نیست، بلکه به تعبیر شهید مطهری(ره) از پایین به بالا سیر می کند و باید مردمی باشد.

 

وی تأکید کرد: اسلام نمی خواهد با استبداد کار را جلو ببرد و شاخصه اصلی پیامبر اکرم(ص) نیز رحمة للعالمین بودن است؛ اگر مردم معروف و تحقق یافتن اصلاح در جامعه و اقامه نیکی ها و پاکی ها را در دستور کار قرار دهند، حاکمیت، توان سوق دادن مردم به نقطه نهایی و کمال اجتماعی را خواهد داشت.

 

حجت الاسلام طاهری با انتقاد از بی تفاوتی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: عده ای بر صندلی بی تفاوتی تکیه می زنند و می گویند چرا حاکمیت و مسؤولان کاری نمی کنند، در حالی که اگر امیرالمؤمنان علی(ع) هم حاکم جامعه باشند، تا مردم خودشان به میدان نیایند، هیچ کدام از مشکلات حل نمی شود.

 

این کارشناس دینی در پایان، امر به معروف و نهی از منکر را یک و ظیفه اجتماعی و راه برون رفت از مشکلات اجتماعی، اقتصادی دانست و در پاسخ به این سوال که چرا معضلات اقتصادی جامعه قابل حل نیست، اظهار کرد: تلاش مردمی برای رسیدن به اقتصاد اسلامی، اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان، دغدغه مردم جامعه اسلامی و بدنه مردمی نشده است بنابراین تا زمانی که مردم به آن توجه نکنند سیاست های اقتصادی دولت همچون پرداخت یارانه و غیره تأثیر چندانی نخواهد گذاشت./820/پ202/ب5 

 

ارسال نظرات