۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۲۲۸۶۰۲
استاد حوزه علمیه قم:

خدمت کردن به اهل بیت افتخار است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: بندگان خدا باید در دنیا طوری برنامه ریزی کنند که تمام وقت در خدمت اهل بیت باشند زیرا کسی که خود را درهمه وقت ها خدمت گذار امام کند به خدا نزدیک می شود.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا محرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام غلام رضا مهدوی استاد حوزه علمیه قم در شب پنجم ماه محرم در مراسم عزاداری مدرسه علمیه محمودیه کرمان در جمع مردم وطلاب گفت: یکی از توفیقاتی که خدا به ما انسان ها عنایت کرده، این است که در این ایام در مراسم های سوگواری امام حسین(ع) شرکت کنیم تا بتوانیم خودمان را از گناه پاک کرده و به خدا نزدیک کنیم.

 

وی ادامه داد: ما انسان ها باید ماه محرم را قدر بدانیم و مراقب خود باشیم تا در این ایام و حتی ایام های دیگر خود را به گناه مشغول نکیم و سعی نکنیم که ماه محرم را برای خود فقط یک عادت بدانیم بلکه باید از این ماه استفاده کامل را همچون ماه رمضان ببریم.

 

حجت الاسلام مهدوی با بیان این که بندگان خدا باید یک دگرگونی دراین ماه داشته باشند، خاطرنشان کرد: برقرای ارتباط با امام زمان(ع) باید درهمه ی ماه ها باشد اما تاسوعا یا عاشورای امام حسین(ع) یک وسیله ای می تواند برای نزدیک شدن به خدا باشد.

 

وی بیان داشت: جریان کربلا برای تقرب به خدا یک وسیله ای است که باید از آن برای نزدیک شدن به خدا استفاده کرد زیرا کسی که خود را در ماه محرم به گناه بیندازد دیگر نمی تواند آن شور و حالی که در ماه محرم بوده را استفاده کند.

 

استاد حوزه علمیه قم با توجه به این که شناخت امام حسین(ع) یک وسیله ای برای نزدیکی شخص به خدا است، افزود: افزون بر این که طلاب خود را درحوزه های علمیه وقف امام زمان(ع) کرده اند مردم عادی هم باید درهرجایی که هستند خود را مرتبط با امام زمان(ع) کنند زیرا با یاری خدا است که ما انسان ها به جایی خواهیم رسید.

 

وی اظهار داشت: انسان ها باید بدانند که درماه محرم چرا امام حسین(ع) قیام کرد، و این که باید بدانند دردنیا خدمت گذارچه کسی هستند، زیرا که بعضی از شیعه ها هستند که امام حسین(ع) را فقط در عزاداری ها می شناسند زیرا امام حسین(ع) برای اهدافی همچون زنده نگه داشتن دین اسلام قیام کرد و ما نباید از این اهداف به دور باشیم.

 

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به این که دنیا بدون امام زمان(ع) پایدار نیست، اضافه کرد: معصومان درجامعه رتبه اول را دارا هستند و وقتی که امامان این طور صفاتی دارند باید ازآن ها درتمام زندگی خود تبعیت کرد و آن ها را در همه ی کارها الگوی خود قراردهیم.

 

وی ادامه داد: بندگان خدا باید دردنیا طوری برنامه ریزی کنند که تمام وقت در خدمت اهل بیت باشند زیرا کسی که خود را درهمه ی وقت ها خدمت گذار امام کند به خدا نزدیک می شود و دیگر درآخرت شرمنده ی اهل بیت نخواهد شد.

 

استاد حوزه علمیه قم با توجه به این که اهل بیت زمانی ارزش پیدا می کنند، که آن هارا مرتبط با خدا قراردهیم، خاطرنشان کرد: بهترین راه و الگوی مناسب امامان هستند که می توانند در قیامت شفیع ما انسان ها شوند و کسی که راه معصومین را نرود در قیامت آن را به فرد حسرت شونده می شناسند و همیشه در حال حسرت هستند.

 

کارشناس مسائل دینی اظهارداشت: همه نگاه های انسان ها باید به اهل بیت باشند و خود معصومین هم راهی هستند که می توانند ما را هم دردنیا وهم در آخرت کمک کنند.

 

وی با توجه به این که صحبت امامان را مقدم هرکاری بدانیم، تصریح کرد: انسان درعالم اختیاردارد که راه حق را انتخاب کند یا راه باطل برای خود برگزیند.

 

وی در پایان گفت: مأموریت همه ی امامان در نزد خدا ثابت است و کار امام حسین(ع) در دنیا رساندن مردم به خدا است که امام حسین(ع) این هدف را اجرایی کرد و به هدف خود هم رسید./9701/پ202/ب4

ارسال نظرات