۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۲۲۸۶۰۶
حجت الاسلام جلالی:

برخی ها به دنبال تخریب، تحقیر و حذف نیروهای حزب اللهی هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی با اشاره به این که امروز نیز عده ای در کشور لفظ افراطی و تندرو را به غلط به کار می گیرند، گفت: افراطی بودن بد است و مردم از تندروی خوششان نمی آید و باید این طور هم باشد اما عده ای به غلط این را برای بچه حزب اللهی ها که روی اصول نظام می ایستند به کار می برند.
حجت الاسلام حسين جلالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام حسین جلالی، رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی، شب گذشته در مراسم سوگواری دهه اول محرم هیأت محبین آل طاها شهرستان آمل با بیان این که به واسطه معرفت به اهل بیت معصومین(ع) انسان به مقام والا و عظیم می رسد، گفت: سعادت انسان در معرفت و محبت است که این مجالس فرصتی ارزنده برای علم آموزی و عشق آموزی است.

 

استاد حوزه و دانشگاه، افزود: هیأت های مذهبی ما باید به دنبال معرفت، محبت، قرآن و عترت باشند که هیأت محبین آل طاها شهرستان آمل در این راستا الگو است.

 

وی با اشاره به دلایل معرفی فرزندان رسول الله به عنوان خارجی در حادثه کربلا، تصریح کرد: اتفاق نظر مردم در آن زمان این بوده که اگر کسی خارجی باشد حقش این است که هرچه می خواهند به او گفته و هر چیزی به روی او بریزند.

 

حجت الاسلام جلالی با بیان این که اگر کسی بر امام عادل و ولایت زمان خروج کند خون او ریخته شده است، ادامه داد: جامعه اسلامی به چه روزی رسیده که بعد از پنج دهه از رحلت پیامبر اکرم و دو دهه از شهادت امام علی(ع) نگذشته بود که فرزندان رسول الله را خارجی کردند و می گفتند یزید به عنوان امام عادل بوده که امام حسین(ع) برخلاف امام عادل قیام کرده است.

 

رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی با اشاره به این که امروز نیز عده ای در کشور لفظ افراطی و تندرو را به غلط به کار می گیرند، گفت: امروز بعضی ها را به اسم تندرو و افراطی می خوانند که افراطی بودن بد است و مردم از تندروی خوششان نمی آید و باید این طور هم باشد اما عده ای به غلط این را برای بچه حزب اللهی ها که روی اصول نظام می ایستند به کار می برند.

 

استاد حوزه و دانشگاه، افزود: این افراد لفظ تندرو و افراطی را با هدف تخریب، تحقیر و از صحنه بیرون کردن نیروهای حزب اللهی استفاده می کنند.

 

وی با اشاره به یکی از دلایل عدم مذاکره امام حسین(ع) با یزید، بیان داشت: چون یزید تصمیم به نابودی اسلام داشته و راهی را برای مذاکره بازنگذاشته بود سبب شد تا امام حسین(ع) با او مذاکره نکند.

 

حجت الاسلام جلالی تصریح کرد: در دوران پیامبرگرامی اسلام عده ای به ظاهر اسلام آوردند اما در باطن اعتقادی نداشتند و به سبب این که در آینده به منصبی برسند ظواهر را رعایت کرده اما در درون قلب آنان کینه رسول الله وجود داشته است.

 

رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: این گروه از افراد دین را بازیچه قرار داده ، مردم را برده خود کرده و دست درازی به بیت المال می کردند که از جمله ویژگی های بنی امیه بود که پیامبر گرامی اسلام در مدت حیات خود به بنی امیه منصبی نداده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به سخنی از شهید مطهری مبنی بر این که مانند بنی امیه در امروز صهیونیست ها هستند، گفت: بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام فتنه بنی امیه آغاز شد که ضعیف ترین و سست ترین افراد در منصب قرار گرفتند.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش عده ای در داخل مبنی بر مذاکره با آمریکا، بیان داشت: حرف هایی را بعضی راجع به شیطان اکبر می زنند که در واقع این افراد آمریکا را بزرگ می کنند و بهترین سخن را امام راحل فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند کند.

 

حجت الاسلام جلالی با بیان این که ما هیبت آمریکا را در دنیا شکستیم، تصریح کرد: هیچ کس تا قبل از روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا جزات نمی کرد که به آنان چیزی بگوید.

 

رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر این که آمریکا یا به مرگ یا به تسلیم ما راضی نمی شود، گفت: خوشبینی و اعتماد کردن به آمریکا فایده ای ندارد که رهبری فرمودند من به مذاکرات خوشبین نیستم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که وقتی رهبری می فرمایند مذاکرات نفعی ندارد و اعتمادی ندارم روی مبنایی است، تصریح کرد: هرچه پیش رفتیم اهانت ها به ما از سوی آنان بیش تر شده است و آمریکا با دین ما مخالف بوده و نابودی اسلام را می خواهد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات