۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۰
کد خبر: ۲۲۸۶۱۸
استاد حوزه علمیه قم:

عزاداری امام حسین آرزوی شهادت را در دل مردم زنده می کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام میرشفیعی گفت: علتی که می توان برای ارزشمند بودن عزاداری امام حسین(ع) نام برد این است که آرزوی شهادت را در دل انسان ها زنده می کند.
حجت الاسلام ميرشفيعي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام سید محمدصادق میرشفیعی استاد حوزه علمیه قم صبح امروز در مراسم استقبال از شهدای گمنام در مسجد قائم کرمان گفت: محبت اهل بیت از بزرگ ترین سرمایه های دینی است که سعادت دنیا و آخرت را تأمین می کند؛ با این عزاداری و گریه ها به سیدالشهدا ملحق می شویم پس از آن نیز با همه خیراتی که در پرونده خود دارند شریک می شویم.
 
وی ادامه داد: با اظهار ارادت به اهل بیت برگ و زینت این شجره طیبه می شویم؛ اما چرا عزاداری امام حسین ارزشمند است؟ عزاداری بر اباعبدالله آرزوی شهادت را در دل عزاداران زنده می کند و این اشک ها ما را قدمی به فداشدن در راه خدا نزدیک می کند؛ برای این بشر در این عالم مقامی بالاتر از مقام شهادت نیست.
 
این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: مردم ایران از دیرباز در منازل و محافل خود عزاداری می کردند و همین سبب شد با شنیدن فرمان امام خمینی به او لبیک بگویند و از ایستادن در مقابل طاغوت نهراسند؛ اگر تنها اثر عزاداری این بود که مؤمنان دعا کنند مرگشان شهادت بشود همین کافی بود زیرا هیچ خوبی بالاتر از شهادت در راه خدا نیست.
 
وی عنوان کرد: درجات شهدا به وسیله اعمال و رفتارشان با هم تفاوت دارد اما همه آن ها اهل نجات هستند؛ علما به شهدا و مجاهدین احترام می کردند روزی خودم شاهد بودم شهید صیاد شیرازی به محضر آیت الله بهاءالدینی وارد شد و ایشان با دیدن شهید صیاد ایستادند صیاد مانع او شد اما آیت الله گفت باید بلند شد.
 
حجت الاسلام میرشفیعی عنوان کرد: وقتی زحمات شهدا را هدر بدهیم مدیون خون شهدا خواهیم شد؛ خسران این است که به جای پیشرفت عقاید معنوی و مذهبی به پست و مقام فکر کنیم و رفتار هایی انجام دهید که زحمات شهدا و گریه های پدر و مادر شهدا را پایمال کنیم؛ کسی که پست و مقامی در این جمهوری اسلامی دارد باید برای بهتر خدمت بهتر تلاش کند زیرا کوتاهی وی به پای انقلاب نوشته می شود.

 

وی با اشاره به این که افزون بر شهادت در راه خدا مردن در راه خدا نیز هست، اظهار داشت: اگر انسان توفیق شهادت پیدا نکرد اما در راه مرد اهل مغفرت است؛ افرادی مجاهدت می کنند و کشته می شوند این ها شهید حساب می شوند اما اگر شخصی در ایام غیر جنگ حضور داشت و سنگر را حفظ کرد و مرد سعادت مند مرده است.
 
این استاد حوزه علمیه با اشاره به حضور شهدای گمنام در مجلس، ادامه داد: مردن در راه خدا حفظ سنگر است؛ زمانی سنگر لب مرز است و در حال حاضر منبر، مسجد و مجالس امام حسین(ع) سنگر است و از همه مهم تر چادر زنان ما برای آن ها سنگر است و کسی در راه حفظ سنگر های دین حضور داشت و بمیرد سعادت مند مرده است./9704/پ202/ب4
ارسال نظرات