۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۲۲۸۶۲۴
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

عدالت خواهی و ظلم ستیزی ویژگی بارز حماسه حسینی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، عدالت خواهی و ظلم ستیزی را شاخصه اصلی حماسه حسینی دانست.
امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم سوگواری امام حسین(ع) که در حسینیه شهدای بیت امام جمعه آمل برگزار شد با بیان این که واقعه عاشورا یک امر معمولی نبوده و تاریخی است، گفت: امام حسین(ع) و یارانشان این حرکت عظیم را برای بشریت انجام داده اند که ماندگار شده است.

 

وی با اشاره به این که حرکت امام حسین(ع) از مکه به طرف کربلا با یک برنامه ریزی انجام شده است، بیان داشت: ما جنگ های متعددی را داشتیم اما حماسه عاشورایی ماندگار و جاویدان شده است.

 

امام جمعه آمل با تاکید بر این که حماسه سرور و سالار شهیدان چنان حرارتی را در دل های ما ایجاد کرده است که خاموش شدنی نیست، تصریح کرد: هفتاد و دو تن از یاران امام حسین(ع) با خلوص نیت وارد میدان شده که هرگز خط انحراف در وجودشان نبود.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی ادامه داد: اگر میلیاردها سال از این واقعه بگذرد اما نام عاشورا می ماند و مردم جهان دنبال عدالت بوده و ستم را دوست ندارد، اما مصداق و نورانیت ندارند که امام حسین(ع) می خواهد به دنیا بفهماند که قصد آزار و اذیت مردم را نداریم.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: ما سر جنگ با کسی نداریم، اما وهابیت می گویند امام حسین(ع) خروج کرد و حکومت بنی امیه برای از خود آن ها را کشتند.

 

وی افزود: قیام امام حسین(ع) اگر در مکه و مدینه بود این گونه گسترش پیدا نمی کرد، گفت: اگر در ایران بدون خونریزی اسلام را قبول کردند به سبب ولایت پذیری ما بوده است.

 

امام جمعه آمل با بیان این که ائمه معصومین(ع) رحمت العالمین بوده که در مقابل حاکمان ظلم و جور ایستادگی کردند، گفت: ظالمان برای توجیه عملکرد خود آن ها را خارجی معرفی کرده و به شهادت رساندند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با اشاره به این که ما به دنبال این هستیم تا محبت در دین اسلام بماند، بیان داشت: حرکات امام حسین(ع) همه با برنامه ریزی بود که زورگویان نگذاشتند مردم مسیر ولایت را به خوبی بشناسند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که امام حسین(ع) و یارانشان برای حقانیت دین به شهادت رسیدند که نام این بزرگواران تا ابد زنده خواهد ماند، ادامه داد: امام حسین(ع) قطب دایره هستی است که باید پیرو واقعی سیره نورانی حضرت باشیم.

 

وی با بیان این که ما باید تلاش کنیم تا در عمل پیرو اهل بیت معصومین(ع) باشیم، گفت: پیروی از سیره نورانی این بزرگواران سبب سعادت و تعالی ما می شود./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات