۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۲۲۸۶۲۵
حجت الاسلام سرلک:

قیام امام حسین بیشترین ضربه را به جریان های منحط فکری وارد کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه،‌ گفت: جریان های منحط فکری چون وهابیت و دشمنان اسلام اصلی ترین ضربه را از قیام امام حسین(ع) و زنده ماندن این تفکر در شکل گیری تمام انقلاب های اسلامی خورده اند و باید سعی کنیم در این مراسمات با رعایت حدود عزاداری سبب زیر سوال رفتن تشیع نشویم.
حجت الاسلام سرلک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام علی سرلک، استاد حوزه و دانشگاه در جمع عزاداران حسینی در مسجد جامع نجف آباد، مسأله زیستن و زندگی را دغدغه اصلی بشریت عنوان کرد و گفت: آمار بالای افسردگی، استرس، پرخاشگری و عدم رضایت از زندگی از جمله مسائل محوری است که زندگی را دچار مشکل کرده است.

 

وی درباره حلقه مفقوده زندگی بشریت و بهم ریختگی آن بیان داشت: زندگی بشری هم از لحاظ طبیعی و هم از لحاظ معنوی دستخوش تغییراتی شده است که این زیستن را برای انسان به صورت یک دغدغه در آورده است که در هر حالتی از زندگی خود ناراضی است.

 

حجت الاسلام سرلک عدم شناخت مقوله حیات و مرگ را حلقه مفقوده زندگی بشری بیان داشت و افزود: زندگی بدون باور به اعتقادات معنوی ثمره ای جز رسیدن به بن بست زندگی را در پی ندارد و عدم مدیریت عمر در طول حیات مادی انسان را با سرگشتگی و بیهودگی مواجه می کند.

 

وی در ادامه افزود: تحلیل مسأله مرگ مهم ترین راهکار برون رفت از این بن بست است و باید آن گونه که در مکتب اسلام راجع به مرگ تبیین شده است در منابر و جلسات صحبت شود که تنها عامل نجات انسان از این بحران ها باور به مسأله مرگ است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه خاطر نشان کرد: اتفاق مرگ یعنی عدم تعلق این وجود به عالم ماده و رسیدن به این باور که این بدن تنها در حکم لباسی برای انسان است و حقیقت بالاتر وجود انسان فراتر از عالم ماده است.

 

وی مرگ را بزرگ شدن از عالم ماده و رسیدن به حق عالم بیان داشت و گفت: انسانی که به حقیقت مرگ برسد، از عواض عالم ماده که محدودیت است، رها خواهد شد و مرگ حقیقتی است که می توان زندگی را با آن مدیریت کرد.

 

حجت الاسلام سرلک از میان رفتن ربا، کم فروشی را نتیجه رسیدن به باور و حقیقت مرگ برشمرد و گفت: آن چه باعث به وجود آمدن رفتارهای غیراخلاقی و اسلامی در سطح جامعه شده است دوری شدن و عدم باور به حقیقت مرگ است.

 

وی در ادامه بیان داشت: طراحی زندگی دنیایی ما براثر غفلت و بی توجهی به مسأله مرگ شکل گرفته است در حالی که آن چه سبب ایثار، فداکاری، شهادت می شود، و صحنه باعظمت عاشورا را رقم می زند، چیزی جز باور به حقیقت مرگ نیست.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به برخی از آسیب های وارده در مراسمات عزاداری اشاره کرد و افزود: معاندان و مغرضان در صدد هستند تا آتش فروزان جلسات عزاداری اباعبدالله الحسین را با ایجاد شبهاتی چون کمک به نیازمندان و به وجود آمدن افسردگی بر اثر گریه به تعطیلی بکشانند.

 

وی در ادامه بیان داشت: جریان های منحط فکری چون وهابیت و دشمنان اسلام اصلی ترین ضربه را از قیام امام حسین(ع) و زنده ماندن این تفکر در شکل گیری تمام انقلاب های اسلامی خورده اند و باید سعی کنیم در این مراسمات با رعایت حدود عزاداری سبب زیر سوال رفتن تشیع نشویم./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات