۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۲۲۸۶۳۶
حجت‌الاسلام پناهیان:

مادران با ایمان فرزندان صالح تقدیم ولایت می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: نقش مادر در تربیت فرزند بسیار مهم و موثر است و مادران با ایمان فرزندان صالح را تربیت کرده و تقدیم ولایت می‌کنند.
حجت الاسلام پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی که پیش از ظهر امروز در مصلای بزرگ حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) گفت: همه مادرانی که با نوزاد خود در این همایش شرکت کردند می‌دانند که نگهداری نوزاد در فضای بیرون از منزل بسیار سخت است.

 

وی در ادامه افزود: امام حسین(ع) همراه با خانواده و کودکان خود آواره بیابانها شدند و بعد از شهادت ایشان صحرانوردی اسراء در گرما و سرما آغاز شد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که داغ چه کسی در کربلا سخت‌تر بود، اظهار داشت: ما بیشتر در عزاداری‌های خود یاد زینب کبری(س) را به احترام این که ایشان دختر حضرت زهرا(س) است گرامی می‌داریم اما نباید فراموش کنیم که همسر اباعبدالله خانم حضرت رباب(س) نیز در کربلا بسیار مصیبت دیدند.

 

عضو هیات علمی مرکز تخصصی تبلیغ با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) درباره مصیبت بزرگ حضرت رباب(س) بیان داشت: امام صادق(ع) می‌فرمایند: بالاترین و بیشترین مصیبت مرگ یک مرد بر همسر او وارد می‌شود حضرت رباب(س) سنگین‌ترین غم کربلا را از ناحیه شهادت همسر خود امام حسین(ع) متحمل شدند، اگر زیاد از او یاد نمی‌شود به این دلیل است که حضرت رباب(س) خود را کنیز خاندان اهل بیت(ع) می‌دانست.

 

حجت‌الاسلام پناهیان افزود: حضرت رباب(س) همسر مورد علاقه امام حسین(ع) بوده و امام حسین(ع) از علاقه ویژه خود به حضرت رباب(س) و معرفت بالای ایشان خبر داده بودند و حتی اشعاری را در وصف ایشان سروده بودند.

 

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه تصریح کرد: پدر حضرت رباب(س) به امیرمومنان(ع) و عشق می‌ورزید و در اثر عشق خانوادگی آنها به آل الله حضرت رباب(س) همسر امام حسین(ع) شد مقام حضرت رباب(س) ناشناخته باقی مانده است.

 

وی درباره عشق حضرت رباب به امام حسین(ع) ابراز کرد: اوج عشق حضرت رباب(ع) به امام حسین(ع) زمانی خود را نشان می‌دهد که بعد از واقعه کربلا به مدت یک سال برای امام حسین(ع) سوگواری کرده و بعد از یک سال این غم جانگاه سبب مرگ ایشان می‌شود.

 

عضو هیات علمی مرکز تخصصی تبلیغ با اشاره به این‌که عشق حضرت رباب(س) به امام حسین(ع) نقش تاریخی حضرت علی اصغر(ع) را ساخت، گفت: اگر امروز شاهد هستیم که خون حضرت علی اصغر(ع) سند مظلومیت امام حسین(ع) شده و نقش تاریخی پیدا کرده به دلیل مهرو محبتی بود که مادر حضرت علی اصغر(ع) نسبت به امام حسین(ع) داشتند اگر دل حضرت رباب به مقدار بسیار کمی با امام حسین(ع) نبود پسرش توفیق شهادت در راه ولایت را پیدا نمی‌کرد.

 

حجت‌الاسلام پناهیان درباره این‌که حضرت رباب(س) به واسطه عشق خود به امام حسین(ع) علاقه داشت برای ایشان کاری انجام دهد، اظهار کرد: شرایط حضرت رباب(س) به گونه‌ای نبود که مانند حضرت فاطمه زهرا(س) که در راه ولایت به  شهادت رسید نقش ایفا کند اما ایشان با بزرگواری خود جگر گوشه خود حضرت علی اصغر(ع) را تقدیم امام حسین(ع) و ولایت کردند.

 

استاد حوزه و دانشگاه در پایان با اشاره به نقش بزرگ بانوان در کربلا و تربیت فرزندان صالح خاطرنشان کرد: در کربلا تنها امام حسین(ع) و مردان حماسه خلق نکردند بلکه نقش بانوان نیز کمتر از آنها نبوده است عظمتی که حضرت علی اصغر(ع) در جهان ایجاد کرد به مهر و عشق حضرت رباب(س) نسبت به ولایت امام حسین(ع) مربوط می‌شود که نقش بسیار بزرگی بوده است و این نشان می‌دهد که نقش مادر در تربیت فرزند بسیار مهم و موثر است مادران با ایمان فرزندان صالح را تربیت کرده و تقدیم ولایت می‌کنند./807/پ202/ب4

ارسال نظرات