۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۲۲۸۶۴۲
رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء:

پیشرفت و توسعه کشور در گرو توجه به دین و معنویت است

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با تاکید بر این که فرهنگ، دین و معنویت زیربنای انواع توسعه است، بیان داشت: جامعه پیشرفته جامعه ای است که با مبنای فرهنگی و دینی مسیر پیشرفت را بتواند در همه ابعاد جامعه تأمین کند.
مرتضي جوادي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، امروز در همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی که در بخش دابودشت برگزار شد با اشاره به روزجهانی حضرت علی اصغر(ع)، گفت: مادران ما در دامن امام حسین(ع) رشد کرده و با فرهنگ حسینی فرزندان را تربیت می کنیم که درود و سلام خداوند منان بر شما باشد.

 

وی با اشاره به این که عده ای از جوامع در غفلت و خفتگی هستند، بیان داشت: این دسته از جوامع به عنوان جامعه منحط بوده که جهالت مانع رشد آنان می شود تا بتوانند خود را یافته و رشد کنند.

 

حجت الاسلام جوادی آملی با بیان این که  این گروه از جوامع در راه هدایت و مسیر سعادت خود گام برنمی دارند، افزود: خداوند منان به بحث غفلت در قرآن کریم بسیار توجه داده است تا مردم را از جهالت به درآورد.

 

مسؤول حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل، تصریح کرد: جهل به معنای آن بوده که انسان حق را شناخته و عدل را نمی داند و غفلت به معنای آن است که به رقم شناخت و آگاهی به مسائلی مشغول شویم که نتوانیم حق و عدل را در خود و جامعه پیاده کنیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که جوامعی بیدار و آگاه بوده و از خواب غفلت درآمدند، گفت: این که رهبر معظم انقلاب حرکت مردم منطقه خاورمیانه را به عنوان بیداری جهان اسلام یاد می کنند گام نخست بوده که از زیر سلطه حاکمان جور و نوکران استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی خارج شدند.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با بیان این که جوامع بیدار شده گام نخستین از توسعه را برمی دارند، بیان داشت: این جوامع برای رسیده به جامعه متعال راه بسیار طولانی در پیش دارند و ممکن است جامعه بیدار باشد اما هوشیاری و توجه همه جانبه در آن ها وجود نداشته باشد.

 

وی با تاکید بر این که این جوامع چون هوشمندی لازم را ندارند ممکن است فریب و نیرنگ دیگران در آن ها اثر کند، تصریح کرد: جامعه که نه فریب بخورد و نه فریب دهد از توسعه برخوردار است.

 

حجت الاسلام جوادی آملی با بیان این که باید تلاش کنیم تا رهنمون به اسلام، قرآن، سنت رسول الله و سنت ائمه معصومین(ع) باشیم، گفت: ما جامعه ای بیدار بوده و از جهالت به در آمدیم که این یادگار امام راحل است که به برکت امام اتفاق افتاد و درود خدا و سلام انبیاء بر ایشان که بنیان این بنیاد عظیم را بنا نهاده و همه را در بیداری و آگاهی قرار داد.

 

مسؤول حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با اشاره به این که گام بعدی هوشیاری است که باید با همه قوا برداشته شود، خاطرنشان کرد: جامعه هوشیار از هر نوع لغزشی در امان است که باید شاخصه های هوشیاری برای آحاد مردم تبیین شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که جوامع پیشرفته از نظر معنوی، دینی و فرهنگی جامعه ای بوده که از امتیازات فراوانی برخوردار هستند، گفت: توسعه همه جانبه توسعه فرهنگی است و اگر جامعه ای از نظر اقتصادی و سیاسی توسعه یابد و از نظر فرهنگی و دینی توسعه نیابد راه سعادت را گم خواهد کرد.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با تاکید بر این که فرهنگ، دین و معنویت زیربنای انواع توسعه است، بیان داشت: جامعه پیشرفته جامعه ای است که با مبنای فرهنگی و دینی مسیر پیشرفت را بتواند در همه ابعاد جامعه تأمین کند.

 

وی گفت: جامعه برتر جامعه ای است که نه تنها بیدار و هوشیار شده است بلکه جامعه پیشگام بوده و قدرت امربه معروف و نهی از منکر و زعامت و امامت جوامع را دارد.


حجت الاسلام جوادی آملی با بیان این که دین می خواهد ما جامعه پیشگام و پیشرو شده و جوامع دیگر را هدایت کنیم، ادامه داد: خداوند منان امت اسلامی را از غفلت درآورده و با سنت نبوی و آموزه های وحیانی قرآن آن ها را بیدار و هوشیار ساخته است.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در پایان، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا پیشرفت خود را به پیشگام بودن برسانیم که خواسته پروردگار متعال است./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات