۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۲۲۸۶۴۸
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی:

برخی به دنبال مخدوش کردن قانون امر به معروف و نهی از منکر هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران مسأله تأسف‌بار اسیدپاشی در اصفهان را خلاف وجدان، اخلاق، شرع و قانون و یک منکر به معنای واقعی کلمه و امری زشت، ناپسند و نفرت‌باور توصیف کرد و گفت: برخی برای این‌که قانون زندگی‌ساز امر به معروف و نهی از منکر را مخدوش کنند، این‌گونه جنایت می‌کنند.
حجت الاسلام کاظم صديقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌ دوم نماز جمعه این هفته تهران مسأله تأسف‌بار اسیدپاشی در اصفهان را خلاف وجدان، اخلاق، شرع و قانون و یک منکر به معنی واقعی کلمه و امر زشت و ناپسند و نفرت‌باور توصیف کرد و از نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و مأموران انتظامی و دستگاه قضایی خواست که عاملان این جنایت را شناسایی کنند و به مجازات برسانند.
 
وی با بیان این‌که اسیدپاشی اصفهان یک جنایت شخصی نبود، آن را توطئه خواند و افزود: این امر در شرایطی که قانون امر به معروف و نهی از منکر که از ضروریت‌های دین ما و انسانی‌ترین قوانین بشری در طول تاریخ است تا همه انسان‌ها در صحنه حاضر باشند و از حدود و ثغور قوانین و ارزش‌ها دفاع کنند و خود را مسؤول بدانند، رخ داد.
 
خطیب نماز جمعه تهران از قانون امر به معروف و نهی از منکر به عنوان حافظ و ناظر عمومی و پاسداری همگانی از خوبی‌ها و دلیل برجسته حیات مسلمانان نام برد و گفت: امروز عده‌ای جسور شده و به مقدسات جسارت می‌کنند و در برابر احکام اسلامی نه تنها در خفا معصیت کرده بلکه علنا دهن‌کجی می‌کنند و این قدرت گویا از مردم گرفته شده تا جلوی این میکروب و ویروس را بگیرند.
 
عده‌ای در جریان اسیدپاشی اصفهان دم خروس شده‌اند
 
وی از ربا، دروغ، خیانت و بداخلاقی به عنوان برخی منکرات رایج در جامعه یاد کرد و اظهار داشت: مقابله با این منکرات حساسیت عمومی و ملی را می‌طلبد که اگر قانون امر به معروف و نهی از منکر عملی شود انتخابات آفت نخواهد داشت و بصیرت مردم در مسیر بیمه شدن اسلام پیش می‌رود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی حفظ عفت بانوان، رشد تحصیلات، کم شدن حواس پرتی و برقراری امنیت عمومی از ویژگی‌های قانون امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و گفت: عده‌ای برای این‌که یک قانون زندگی‌ساز را مخدوش کنند این‌گونه جنایت می‌کنند و برخی نیز دم خروس هستند نکند خودشان این‌گونه خواسته‌اند و مأمور کرده‌اند تا این‌ کار انجام شود و عده‌ای هم می‌خواهند قانون امر به معروف و نهی از منکر را مخدوش کنند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود پیروزی ارتش و نیروی مردمی عراق بر گروه تروریستی داعش که بدون دخالت نیروهای ائتلاف که ائتلافی در تضعیف ارتش عراق و کشورهای منطقه هستند و دخالت‌های فضول‌مآبانه می‌کنند تبریک گفت و آن را برگرفته از اجرای دستور مرجعیت، افزایش توان مذهبی و نقطه عطفی برای انفعال دشمنان اسلام دانست.
 
پرونده جنایت‌های آمریکا نزد ملت‌ها بسیار سنگین است
 
امام جمعه موقت تهران در ابتدای سخنان خود در خطبه دوم با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی، افزایش طلاق و کاهش ازدواج در جامعه را نکوهش کرد و آن را سبب کاهش نور ایمان دانست و با بیان این‌که تقوا سبب نجات و عزت می‌شود، گفت: جامعه الهی و ارزشی جامعه‌ای است که پیغمبروار و علی‌وار زندگی می‌کند.
 
وی با گرامیداشت روز 13 آبان و دعوت از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی این روز، خاطرنشان کرد: آمریکا پرونده بسیار ننگین نسبت به همه ملت‌ها به ویژه ملت ایران برای خود ترتیب داده که کودتای ننگین 28 مرداد، تشکیل ساواک و توسعه شکنجه‌ها، کشتارها و خفقان‌ها و تصویب قانون کاپیتالاسیون، کودتای نوژه و جنگ تحمیلی از آن جمله است.
 
قیام در برابر حکام فاسد وظیفه همه مسلمانان است
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در بخشی از خطبه‌ نخست نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به قیام عاشورایی امام حسین(ع)، گفت: حکومت یزید اوج فساد بنی‌امیه است و در این حکومت جایی برای زندگی نیست، از این رو امام حسین(ع) در برابر چنین حکومت فاسدی قیام کردند و قیام در برابر حکام فاسد وظیفه همه مسلمانان است.
 
وی با بیان این‌که امام حسین(ع) در روز عاشورا هم از هویت توحیدی خود دفاع و آن را با تسلیم نشدن به عالم معرفی کرد و هم حرکتی تهاجمی نسبت به دشمن داشت، افزود: در چنین شرایطی مؤمن باید برخیزد و قیام کند و اگر قدرتی ندارد خونش را در راه خدا بدهد که این خون به صورت چشمه جوشان در می‌آید و این فساد را دیر یا زود از بیخ و بن برمی‌کند.
 

خطیب نماز جمعه تهران گفت: هدف امام حسین(ع) براندازی حزب اموی و جریان سفیانی و مقابله با جریان نفاق، التقاط و سکولار است، اما از سحرها، مناجات‌ها و اخلاقیات فردی و خانوادگی آن حضرت سر سوزنی کم نمی‌شود و شب عاشورا گویا محل امنی پیدا کرده است تا آخرین ستایش‌ها، عرفان و سوز و اشک خود را به پیشگاه الهی تقدیم بدارد./920/پ201/ج

ارسال نظرات