۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۲۲۸۶۵۰

همایش شیرخوارگان حسینی در اردبیل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور با حضور گسترده مادران و شیرخوارگان در اردبیل برگزار شد.
مراسم شيرخوارگان حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور و با حضور گسترده مادران و شیرخوارگان در سالن رضازاده اردبیل برگزار شد.

 

حجت الاسلام حسین نوری، استاد حوزه و دانشگاه، در این همایش، با تأکید بر مظلومیت طفل شش ماهه امام حسین (ع) گفت:‌ زنان با غیرت مکتب حسینی و تداوم‌بخش راه زینبی امروز در این مکان گرد هم آمدند تا محبت‌های خود را با داغداران کربلا تقسیم کنند که این خود نوعی اظهار وفاداری و تبعیت از اندیشه حسینی است.

 

وی افزود: شیعه در طول تاریخ همواره مظلوم واقع شده و این مظلومیت به حدی بوده که در بسیاری از دوران حاکمان جور و ظلم شیعه را در تنگنا قرار داده‌اند اما شیعه با الهام از تفکرات و اندیشه بالنده خود و با تبعیت از ائمه اطهار(ع) توانسته دشمنان خود را به نقطه ناکامی برساند.

 

حجت الاسلام نوری، بیان کرد: امروز همه ما به نظام‌نامه همراه با معرفت و عشق حسینی نیازمندیم تا حریم‌دار پرچمی باشیم که دنیا به وجود آن افتخار می کند.

 

حجت الاسلام توحید نصراللهی، مسؤول موسسه انتظارهیات رزمندگان استان اردبیل، نیز در این مراسم، خاطرنشان کرد: اسلام زنده و پویا بودن خود را به برکت ماه محرم و صفر دارد و به یقین ما اگر امروز به مسلمانی خود افتخار می‌کنیم و شیعه را یک مکتب زنده و پویا در مقابله با زیاده‌خواهی‌های دشمنان می‌بینیم همه به برکت فکر، اندیشه و درایت اباعبدالله الحسین(ع) و ائمه اطهار(ع) است.

 

وی افرود: در طول تاریخ به برکت خون امام حسین (ع) قیام‌های متعددی در امتداد حرکت کربلا شکل گرفته که یکی از پر‌برکت‌ترین این نهضت‌های رهایی‌بخش، انقلاب اسلامی است که امروز در تداوم جریان کربلا می‌کوشد تا یزیدیان زمان را زمین‌گیر کند.

 

حجت الاسلام نصراللهی، به دو عنصر حرکتی و بالنده شیعه یعنی عاشورا و انتظار اشاره کرد و اظهار داشت: ما با قیام سرخ حسینی به انتظار قیام سبز مهدوی نشسته‌ایم تا بتوانیم حقیقت اسلام را در جهان فراگیر کنیم.

 

وی با اشاره به تلاش نظام‌های بیگانه در هجمه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی گفت: وظیفه ما امروز در این سنگر خطیر سنگین است چرا که باید از مرام ولایت فقیه دفاع کرده و در کنار آن با سلطه استکبار جهانی مقابله کنیم و در کنار همه اینها زنده نگه داشتن نهضت عاشورا و تاکید بر بصیرت و شناخت فتنه‌های دشمنان بسیار مهم و ارزشمند است.

 

گفتنی است؛ این مراسم معنوی افزون بر اردبیل در شهرستان های دیگر استان نیز با حضور خیل کثیری از مادران و شیرخوارگان در امام زادگان و مساجد برگزار شد./937/پ202/ب4

ارسال نظرات