۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۲۲۸۶۶۴
امام جمعه رشت:

تقویت فریضه امر به معروف جامعه را در برابر ناهنجاری ها مصون می دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رشت بر ضرورت تقویت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد و افزود: باید از همه ظرفیت های موجود در کشور در جهت تقویت این فریضه دینی بهره گیریم.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان ﺑﺮﭘﺎﯾﯽ ﻧﻤﺎز و ﺣﻔﻆ ﺷﻌﺎﺋﺮ دین را از اھﺪاف ﻗﯿﺎم ﻋﺎﺷﻮرا ﺑﺮﺷﻤﺮد و ﮔﻔﺖ: اﻣﺎم ﺣﺴﯿﻦ(ع) ﺑﺮای زدودن ﻏﺒﺎر ﻏﻔﻠﺖ از ﺷﻌﺎﺋﺮ دﯾﻨﯽ ﺑﻪ وﯾﮋه ﻓﺮھﻨﮓ ﻧﻤﺎز ﻗﯿﺎم ﮐﺮد و ﺑﻪ ﺷﮫﺎدت رﺳﯿﺪ.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری ﺑﺎ ﺗﺄﮐﯿﺪ ﺑﺮ اﯾﻦ ﮐﻪ ﺷﺮﮐﺖ در ﻣﺮاﺳﻢ ﻋﺰاداری اﻣﺎم ﺣﺴﯿﻦ(ع) ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺮای ﺧﺪا و ﺑﻪ دور از ﺧﻮدﻧﻤﺎﯾﯽ ﺑﺎﺷﺪ، اظﮫﺎر داﺷﺖ: ﻋﺰادری ﻣﺎه ﻣﺤﺮم ﻧﺒﺎﯾﺪ ﻋﺰاداران را از اﺻﻞ و اﺳﺎس ﻋﺰاداری ﮐﻪ ﺑﺮﭘﺎﯾﯽ ارزشھﺎی اﺳﻼﻣﯽ و در رأس اﻧﮫﺎ ﻧﻤﺎز ﻏﺎﻓﻞ ﮐﻨﺪ.

 

ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم و اﻟﻤﺴﻠﻤﯿﻦ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ، ﻋﺰاداری ﺑﺮای ﺳﯿﺪ اﻟﺸﮫﺪا(ع) را ﺗﻌﻈﯿﻢ ﺷﻌﺎﺋﺮ دﯾﻦ ﻋﻨﻮان و ﺑﯿﺎن ﮐﺮد: اﯾﻦ ﺳﻮﮔﻮاری ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﻧﺤﻮی ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﻋﺮض اﺧﻼص ﺑﻪ اﺳﻼم، ﻗﺮآن، اﻣﺎم ﺣﺴﯿﻦ (ع) و ﺷﮫﺪای ﮐﺮﺑﻼ را ﺑﻪ دﻧﺒﺎل داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ.

 

ﻧﻤﺎﯾﻨﺪه ﻣﺮدم ﮔﯿﻼن در ﻣﺠﻠﺲ ﺧﺒﺮﮔﺎن رھﺒﺮی، ﻋﺰاداری ﺑﺮای اﻣﺎم ﺣﺴﯿﻦ(ع) را ﯾﮏ ﻋﺒﺎدت داﻧﺴﺖ و اداﻣﻪ داد: ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺣﻘﯿﻘﺖ دﯾﻦ ﮐﻪ در ﻗﯿﺎم ﺧﻮﻧﯿﻦ ﮐﺮﺑﻼ ﻣﺘﺒﻠﻮر ﺷﺪه اﺳﺖ، از ﻣﮫﻢ ﺗﺮﯾﻦ ﺑﺮﮐﺎت ﺳﻮﮔﻮاری ﺑﺮای ﺳﯿﺪ اﻟﺸﮫﺪ اﺳﺖ.

   

وی ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ ﺳﺨﻨﺎن اﻣﺎم ﺣﺴﯿﻦ(ع) در ﻣﻮﻗﯿﻌﺖ ھﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ در واﻗﻌﻪ ﻋﺎﺷﻮرا، ھﺪف ﻗﯿﺎم اﻣﺎم ﺣﺴﯿﻦ(ع) را اﻣﺮ ﺑﻪ ﻣﻌﺮوف داﻧﺴﺖ و ﮔﻔﺖ: اﻣﺮ ﺑﻪ ﻣﻌﺮوف و ﻧﮫﯽ از ﻣﻨﮑﺮ ﺳﺎزﻧﺪه ﺟﺎﻣﻌﻪ و ﻧﮕﮫﺪارﻧﺪه ﺗﻤﺪن ھﺎ اﺳﺖ.

 

امام جمعه رشت ﺑﻪ ﺗﺒﯿﯿﻦ ﭼﺮاﯾﯽ ﭘﯿﺪاﯾﺶ واﻗﻌﻪ ﻋﺎﺷﻮرا ﭘﺮداﺧﺖ و ﮔﻔﺖ: اﻣﺎم ﺣﺴﯿﻦ(ع) در ﺷﺮاﯾﻄﯽ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺖ ﮐﻪ اﮔﺮ ﺳﮑﻮت ﻣﯽ ﮐﺮد، از اﺳﻼم، ﻋﺪاﻟﺖ و زﺣﻤﺎت ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ اﮐﺮم(ص) اﺛﺮی ﺑﺎﻗﯽ ﻧﻤﯽ ﻣﺎﻧﺪ.

 

وی واﻗﻌﻪ ﻋﺎﺷﻮرا را اﻟﮕﻮی آزادی ﺧﻮاھﺎن ﺟﮫﺎن ﻧﺎﻣﯿﺪ و ﮔﻔﺖ: ﺷﻌﺎر ذﻟﺖ ﻧﺎﭘﺬﯾﺮی اﻣﺎم ﺣﺴﯿﻦ(ع) از ﺣﻨﺠﺮه ھﺎی ﻣﻠﺖ ھﺎی ﻣﻈﻠﻮم و ﻣﺮدم ﺳﺘﻤﺪﯾﺪه دﻧﯿﺎ ﺷﻨﯿﺪه ﻣﯽ ﺷﻮد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی در ادامه سخنان خود به بررسی طرح امر به معروف و نهی از منکر در مجلس اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه برخی رسانه ها در این خصوص به جنجال آفرینی روی آوردند، گفت: متأسفانه برخی افراد ناآگاه در داخل نیز همراه این رسانه ها شدند.

 

وی بر ضرورت تقویت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد و افزود: باید از همه ظرفیت های موجود در کشور در جهت تقویت این فریضه دینی بهره گیریم.

 

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر بر خلاف آزادی و عدالت در جامعه و حقوق مردم نیست بلکه آنچه عقل و شرع بر آن تاکید دارند طبق دستور اسلام انجام شود.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه سخنان خود به 13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی اشاره کرد و گفت: 13 آبان روز عاشورا و روز ملی مبارزه با استکبار و روز تبعید امام راحل و به شهادت رساندن دانش‌آموزان و تسخیر لانه جاسوسی است و در این روز به وظایف خود عمل می‌کنیم./1318/پ201/ب1

ارسال نظرات