۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۲۲۸۶۶۶
همزمان با ششمین روز ماه محرم؛

همایش شیرخوارگان حسینی در خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ششمین روز از ماه محرم، همایش شیرخوارگان حسینی در مصلاها، مساجد و تکایای استان خراسان شمالی با حضور مادران و فرزندان شیرخواره آن ها برگزار شد.
همايش شيرخوارگان حسيني در خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، همایش معنوی شیرخوارگان حسینی به یاد حضرت علی اصغر(ع)، طفل شش ماهه امام حسین(ع) صبح جمعه همزمان با ششمین روز از ماه محرم با حضور مادران و کودکان شیرخوار در مساجد، حسینیه ها، تکایا، مصلاهای نماز جمعه و برخی از امامزاده های شاخص استان خراسان شمالی برگزار شد.

 

در این مراسم ها مادران عزادار در حالی که به فرزندان شیرخوار خود لباس های سبز پوشانده و آن ها را با سربندهای رنگارنگ منقش به عبارات «یااباالفضل العباس (ع)»، «یاحسین (ع)»، «یافاطمه الزهرا(س)» و «یاعلی اصغر(ع)» مزین کرده بودند، با لالایی های خود همنوای رباب بنت امری القیس، مادر حضرت علی اصغر(ع)، شهید شش ماهه صحرای کربلا شدند.

 

در مراسم امروز که همزمان با سراسر کشور برگزار شد، مادران استان خراسان شمالی، نوزادان شیرخوار خود را بر سر دست گرفته و به نوحه و زاری پرداختند.

 

همایش شیرخوارگان حسینی در استان خراسان شمالی افزون بر مساجد و مصلاها در آستان مقدس امامزاده حمزه رضا(ع) شیروان، مهدیه شهرستان اسفراین با محوریت امامزاده سیدجعفر(ع) و امامزاده اسحاق(ع) لنگر شهرستان مانه و سملقان نیز برگزار شد.

 

محوری ترین همایش شیرخوارگان حسینی در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی در محل مصلای امام خمینی(ره) این شهر با حضور چند هزار نفر از مادران و کودکان شیرخوار آنها برگزار شد.

 

در این همایش فرشته تختی، پژوهشگر دینی و همسر حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد به تشریح قیام عاشورا و عوامل ماندگاری این واقعه پرداخت و گفت: آنچه که سبب ماندگاری قیام عاشورا شد در واقع تلاش های حضرت زینب(س) و دیگر زنان عاشورایی اهل بیت(ع) بود.

 

وی، الگودهی و الگوگیری را بزرگترین خصوصیت عاشورا دانست و تصریح کرد: در بررسی حادثه عاشورا می توان به نقش و تأثیر فراوان بانوان پی برد چرا که اگر زینب(س) و دیگر بانوان عاشورایی نبودند، عاشورا و این حادثه عظیم در همان کربلا باقی می ماند.

 

تختی اضافه کرد: عاشورا دانشگاه انسان ساز و رهنمون کننده مردم از حق به سوی باطل است و درس جهاد، شهادت، صبر، ایثار و از خودگذشتگی عاشورا می تواند برای همیشه تاریخ الگو و چراغ راه باشد.

 

وی از مادران جامعه اسلامی خواست تا حضرت زینب کبری(س) را الگوی خود قرار داده و در زمینه های مختلف زندگی سعی کنند راه و روش این بزرگ بانوی صحرای کربلا را ادامه دهند.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم، پس از قرائت نذرنامه و میعادنامه؛ مادران شرکت کننده کودکان شیرخوار خود را نذر صاحب الزمان (عج) کردند.

 

امسال دوازدهمین دوره همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با ششم ماه محرم در دو هزار و 500 نقطه از ایران و 230 نقطه جهان از سوی مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) برگزار شد.

 

لازم به ذکر است عبدالله ‌بن حسین معروف به علی‌اصغر، نام کوچک‌ ترین فرزند امام حسین(ع) و رباب بنت امری القیس است که در سال 61 هجری قمری در شش ماهگی در واقعه کربلا به شهادت رسید و شهادت این طفل معصوم برای همیشه تاریخ نشان دهنده اوج بی رحمی و رذالت سپاه کفر و مظلومیت امام حسین(ع) و یارانش شد./9314/پ202/ب5

ارسال نظرات