۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۲۸۶۶۹
امام جمعه نکا:

بهره گیری از آرمان های حسینی تنها راه پیروزی در برابر یزیدیان زمان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا بر ضرورت عبرت آموزی از واقعه عاشورا تأکید کرد و گفت: بهره گیری از آرمان های حسینی تنها راه پیروزی در برابر یزیدیان زمان است.
حجت الاسلام لائيني، امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام  محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه نکا افزود: اگر برنامه های عزاداری ماه محرم، زمینه ای برای بسترسازی و افزایش آگاهی مردم به ویژه نسل جوان از باورهای ناب اسلامی و دینی شود، ما توانسته ایم به بخشی از وظیفه خود عمل کنیم.

 

وی مهم ترین خطر امروز را ترک امر به معروف و نهی از منکر دانست و خاطر نشان کرد: باید توجه جدی به این امر شود و در جهت بالندگی و احیای این فریضه مهم تلاش شود.

 

خطیب جمعه نکا گفت: من از مجلس شورای اسلامی تشکر می کنم که در حال بررسی موضوع و تصویب مصوباتی در این خصوص است.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با اشاره به ایام عزاداری سید و سالار شهیدان افزود: در آستانه‌ مصیبت عظمای شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش قرار داریم و گاهی به ذهن انسان می‌رسد که چگونه می‌شود کسی یا کسانی تا این اندازه پست ‌شده و از انسانیت سقوط ‌کنند که حاضر می ‌شوند فرزند پیامبر و خانواده اش را به شهادت برسانند.

 

وی یادآور شد: مهم ترین مسأله از عاشورا و محرم، عبرت آموزی از این واقعه است و بخشی از عبرت گرفتن این است که سرنوشت یزیدیان را به خاطر بیاوریم و تلاش کنیم در گروه آنها نباشیم.

 

مدیر حوزه علمیه نکا ادامه داد: چگونه می‌شود که ما حداقل ده بار در روز می‌گوییم «اهدنا الصراط المستقیم» آنگاه گمراه می‌شویم و در زمره‌ی گمراهان قرار بگیریم؟ به یقینن خداوند راه هدایت را نبسته و آنچه ممکن است ما را از مسیر حق خارج کند، خودمان هستیم که تابع شیطان شده و از راه  راست منحرف می‌شویم.

 

وی اضافه کرد: عمر سعد نتوانست شیطان را از خود دور کند و در مقابل امام معصوم ایستاد چرا که علاقه‌ او به مقام و دنیا، مانع این امر بود.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی بیان داشت: در شرایط فعلی جامعه اگر ما می‌خواهیم سقوط نکنیم و مثل عمر سعد و شمر نباشیم، باید شیاطین را در گفتار و عمل از خود دور کنیم.

 

وی  مصداق عملی دور کردن شیطان، را عمل حضرت ابوالفضل(ع) عنوان کرد و گفت: وقتی به ایشان گفتند برای شما امان‌نامه آوردیم گفت: از جلوی چشمانم کنار بروید آری، او سنگ واقعی به شیطان زد و در رکاب امام حسین(ع) ماند و به فیض عظیم شهادت رسید.

 

امام جمعه نکا همچنین افزود: گفت: روز فرهنگ عمومی در پیش است و اصلاح فرهنگ عمومی از همه امور مهم تر است و محرم فرصتی مناسب برای اصلاح فرهنگ عمومی است.

 

امام جمعه نکا ادامه داد: باید تلاش کنیم فرهنگ عمومی جامعه‌ ما یک فرهنگ دینی و عاشورایی باشد و طوری عمل شود که در همه‌ جای کشور شاهد حاکم شدن یک فرهنگ اصیل اسلامی باشیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی در ادامه خود و نمازگزاران را به تقوای الهی سفارش کرد و افزود: بزرگترین عامل لغزش انسان، بی تقوایی است و تقوا، بهترین حفاظ در مقابل گناه و معصیت است./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات