۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۲۸۶۷۵
امام جمعه دامغان:

عزاداری‌ها با اهداف قیام امام حسین هماهنگ باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: شرکت در عزاداری‌ها و سوگواری کردن برای شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران آن امام شهید امری مورد تأکید و بسیار نیکو است اما کافی نیست، برای قرار گرفتن در زمره عاشوراییان حقیقی باید حسینی عمل کنیم.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه این شهرستان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه دامغان که در محل مصلای امام خمینی(ره) این شهرستان و با حضور گسترده مردم عزادار سرور و سالار شهیدان برگزار شد، اظهار داشت: محرم هنگامه تحصیل تقوا است، همه باید از عمل امام حسین(ع) و خاندان و یاران باوفای آن حضرت و نهضت عاشورا و پیام آن تقوا را تحصیل کنیم و در اعمالمان تقوا را نشان دهیم.

 

وی با تأکید بر این مطلب که لحظه لحظه عاشورا درس و پیام‌های بی‌بدیل است، افزود: ویژگی پیام نهضت کربلا جامعیت آن است بدین معنا که پیام عاشورا برای همه انسان‌ها، نه در یک عصر و یک زمان بلکه تا به قیامت راه‌گشا و مشخص کننده مسیر خیر از شر و پاکی از پلیدی است.

 

خطیب نماز جمعه دامغان با اشاره به مصادف شدن عاشورا سال‌جاری با  روز سرنوشت‌ساز 13 آبان تصریح کرد: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال 43، کشتار دانش‌آموزان انقلابی توسط رژیم پهلوی در سال 57 و مهم‌تر از همه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام در سال 58، سیزدهم آبان‌ماه را به روزی تبدیل کرده که همچون عاشورا درس‌های فراوانی را برای مردم در دل دارد.

 

امام جمعه دامغان بزرگترین پیام 13 آبان را درس هوشیاری دانست و گفت: حرکت فرزندان ملت ایران در این روز بزرگ درس بیداری به تمامی ملت‌ها داد تا آنها هوشیار شوند که با ابر‌قدرت جنایتکار جهان می‌توان مبارزه و مقابله کرد و لازمه آن وحدت و اتحاد در این مسیر سرنوشت‌ساز و تبعیت از ولایت و رهبری است.

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی سیزدهم آبان‌ماه را روز شکست دولت‌های سلطه‌گر دنیا خواند و تأکید کرد: روز دانش‌آموز، 13 آبان باید برای همیشه زنده‌نگاه داشته شود و زنده نگاه‌داشتن به معنای با قدرت باقی ماندن بر مسیر وحدت و انسجام و حفظ اتحاد در تبعیت از ولایت است.

 

اسید‌پاشی‌ها توطئه دشمن برای تخریب امنیت اجتماعی کشور ما است

 

خطیب نماز جمعه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود به ماجرای حوادث اسید‌پاشی در اصفهان که همچنان مورد توجه افکار عمومی در داخل و رسانه‌های بیگانه است پرداخت و اظهار داشت: دشمن نمی‌تواند امنیت خوب موجود در جامعه و کشور ما را هضم کند و این اسید‌پاشی‌ها توطئه دشمن برای تخریب امنیت اجتماعی کشور ما است.

 

وی با تأکید بر اینکه مسؤولان باید با پیگیری مجدانه‌تر هر چه‌سریع‌تر عاملان این جریان شوم را دستگیر کنند، افزود: برخورد سریع‌ با این عمل از این‌رو حائز اهمیت است که دستگیر نشدن زود‌هنگام عاملان جنایت دشمن را جری‌تر می‌کند و ممکن است دست به اقدامات بیشتر و خطر‌ناک‌تری بزند.

 

عزاداری‌ها باید با اهداف قیام امام حسین هماهنگ باشد

 

امام جمعه دامغان در ادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه عزاداری‌های ایام محرم و صفر و تأکید‌های فراوان در روایات نسبت به گریه بر شهادت امام حسین(ع) و حتی مطرح بودن این مهم براساس برخی از اسناد در پیش از اسلام، تصریح کرد: باید توجه کنیم که غرض از مجالس سوگواری مورد تأکید ائمه اطهار(ع)، عزاداری است که با اهداف قیام امام حسین(ع) همراه و هماهنگ باشد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با تقبیح تفکراتی که به افراد اجازه می‌دهد یک سال به نافرمانی خدا و گناه مبادرت کنند و شرکت در عزای حسینی را پاک کننده و توجیه همه این معاصی بدانند، گفت: حجاب را رعایت‌ نکنیم، به نماز بی‌توجهی کنیم به حقوق دیگران تعدی نماییم و بعد فکر کنیم که تنها با شرکت در مراسم عزاداری بدون ترک این گناهان حسینی می‌شویم، اشتباه بزرگی مرتکب شده‌ایم.

 

وی با اشاره به اینکه دسته‌های عزاداری باید به پاس نماز ظهر عاشورا امام حسین(ع) بالافاصله پس از اذان نماز اول وقت را به جماعت برگزار کنند، افزود: عزادار واقعی حسین(ع) نمی‌تواند به نماز بی‌توجهی کند زیرا سیدالشهدا(ع) جنگ و جهاد را به هنگام نماز تعطیل کرد در عمل ثابت نمود که عمود خیمه دین نماز است.

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی اهمیت امر به معروف و نهی از منکر را دومین پیام بزرگ عاشورا پس از نماز خواند و خاطر‌نشان کرد: در جایگاه و اهمیت این فریضه واجب الهی همان بس که برای زنده شدن امر به معروف و نهی از منکر امام حسین(ع) و یاران و اصحابش باید شهید شوند.

 

خطیب نماز جمعه دامغان اضافه کرد: با توجه به جایگاه بلند این فریضه الهی در دین متأسفانه مردم ما، دولت ما، مجلس ما و قوه قضائیه ما آنطور که شایسته و بایسته است از امر به معروف و نهی از منکر حمایت نمی‌کنند، حال آنکه اگر چراغ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه خاموش شود همه فرایض دینی از بین می‌رود./977/پ202/ب4

ارسال نظرات