۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۲۸۶۷۹
امام جمعه بوشهر:

آموزه های حسینی هدایتی برای جامعه انسانی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: آموزه های حسینی هدایتی برای نظام بشریت و جامعه انسانی است.
آيت الله صفايي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و امام جمعه بوشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته بوشهر با اشاره به جایگاه اهل بیت عصمت و طهارت در نظام هدایت انسان در اسلام گفت: کسی که در قیامت خدا را ملاقات می کند، در حالی که جانش سرشار از محبت به اهل بیت(ع) باشد وارد دایره نور و نجات اهل بیت (ع) خواهد شد.

 

خطیب نماز جمعه بوشهر بیان کرد: آموزه های حسینی هدایتی برای نظام بشریت و جامعه انسانی است.

 

وی با تاکید بر مودت و محبت به پیامبران و اهل بیت(ع) گفت: همواره در قرآن و روایات معصومان بر مودت، محبت و تابعیت از پیامبران و اهل بیت عصمت و طهارت تاکید شده است؛ مودت اهل بیت یک واژه و مفهومی است که در خود بسیاری از ویژگی های انسان کمال یافته را دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان داشت: نقش اهل بیت(ع) در رابطه با هدایت انسان و نظام تشریحی، نجات انسان از سقوط در باتلاق های اجتماعی و انحرافات اخلاقی و صعود انسان به اوج کمال بشری، در قبال این معرفت و مودت است.

 

امام جمعه بوشهر با اشاره به جلسه اخیر مقام معظم رهبری با مسؤولان و دست اندرکارن حج گفت: حج یک مراسم آسمانی است که خداوند به جامعه مومنان هدیه کرد و باعث آموزش آموزه های معرفتی، عرفانی، سیاسی و اجتماعی برای امت اسلامی است.

 

آیت الله صفایی بوشهری افزود: بایستی به صورت روزانه، ماهانه و سالانه در رابطه با مراسم حج برنامه ریزی شود، باید آن مراسم هم دارای غنای الهی باشد و هم بعد از مراسم که حجاج به بلاد خود باز می گردند پیام آور توحید، وحدت، معرفت، ایمان و تقوا باشند.

 

وی تاکید کرد: اسلام یک واحد به هم پیوسته است و تمام مسلمانان در زیر سایه هویت الهی و پیروی از قرآن و تابعیت از سنت رسول خدا (ص) است و باید با هم متحد باشند، زیرا یکی از دسیسه های دشمان تاریخی اسلام تفرقه امت اسلامی است.

 

خطیب نماز جمعه بوشهر با گرامی داشتن روز ملی استکبار ستیزی گفت: یکی از آموزه های اسلام و قیام ابا عبدالله الحسین استکبار ستیزی است.

 

خطیب نماز جمعه بوشهر بیان کرد: بسیاری از کشورهای جهان سطله به دنبال یک دیوار کشی بلند و قطور بین ایران و دیگر جامعه اسلامی هستند و این دیوار در حج بهترین فرصت برای شکستن است؛ باید نشان داد ایران اسلامی کشوری پیشتاز در ارائه اسلام و اجرای اسلام و منادی وحدت است.

 

امام جمعه بوشهر در رابطه با برگزاری مراسم تاسوعا  و عاشورا گفت: از همه برگزارکنندگان مراسم حسینی تقاضا دارم که پر محتوا و با جاذبه های اصیل این مراسم را برگزار کنند، روحانیت و مداحان و هر کسی در این رابطه حرفی دارد، تاریخ کربلا و آموزه های امام حسین(ع) را به جامعه بیان کند و از مسائلی که در حاشیه این مراسم است و مشروعیت ندارد که گاها در حاشیه این مراسم خلاف شرع صورت می گیرد جلوگیری کنید.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خاطر نشان کرد: ما هرچه داریم از قیام ابا عبدالله حسین(ع) است که مایه احیای اسلام و مایه نزول برکات رحمانی است؛ مصیبت حضرت اباعبدالله حسین و قیام وی و همه برنامه های کربلا، لحظه به لحظه برای انسان هدایت و مایه نجات است./833/پ202/ب4

ارسال نظرات