۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۲۲۸۶۸۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

شعار «مرگ بر آمریکای» ملت ایران تداوم فریاد «هیهات من الذلة» عاشورا است

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به تقارن سیزدهم آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با روز عاشورا، گفت: شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل که از سوی ملت ایران فریاد زده می شود در واقع تداوم فریاد «هیهات من الذلة» امام حسین(ع) در روز عاشورا است.
حجت الاسلام يعقوبي - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن سیزدهم آبان، روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که امسال با روز عاشورا مصادف شده است، افزود: سیزدهم آبان روز مهمی در تاریخ کشور به شمار می رود و مراسم آن می بایست باشکوه و عظمت همیشگی خود برگزار شود.

 

وی اظهار داشت: بازداشت و تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال 1343، یورش مأموران شاه به دانش آموزان و دانشجویان در دانشگاه تهران و شهید و مجروح شدن ده ها دانش آموز در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام و انقلاب دوم در سال 1358 سه واقعه مهمی هستند که در روز سیزدهم آبان روی داده و همه این وقایع نیز در راستای مبارزه با استکبار جهانی به وقوع پیوسته اند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تقارن سیزدهم آبان با عاشورای امسال را به فال نیک گرفت و تصریح کرد: همان طور که امام حسین(ع) در واقعه عاشورا در برابر مستکبران و سپاه کفر شعار «هیهات من الذلة» را فریاد زد مردم ایران اسلامی نیز به تبعیت از امام خود در برابر مستکبران امروزی فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» سر داده و خشم و انزجار خود را از این یزیدیان زمان نشان می دهند.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل که از سوی ملت ایران فریاد زده می شود در واقع تداوم فریاد هیهات من الذلة امام حسین(ع) در روز عاشورا است.

 

وی از هیأت های عزاداری استان خراسان شمالی خواست تا در روز عاشورا و سیزدهم آبان رأس ساعت 10 صبح به طور هماهنگ در هر نقطه ای که هستند انزجار خود از آمریکا و اسراییل را فریاد زده و نشان دهند که راه و آرمان آنها همان هدف امام حسین(ع) در قیام کربلا است.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: شعار مرگ بر آمریکا جزء اصول انقلاب اسلامی ما محسوب می شود و مردم نیز به اظهارات برخی افراد ترسو که می گویند دیگر شعار مرگ بر آمریکا سر ندهیم؛ اهمیتی نمی دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: راهبرد جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا شعار «نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی» بوده و اکنون نیز پس از گذشته بیش از سه دهه از عمر نظام اسلامی همچنان بر این راهبرد خود ایستاده است.

 

 

بستن مسجدالاقصی نفرت مردم از رژیم صهیونیستی را افزایش داد

 

امام جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به بستن مسجدالاقصی از سوی رژیم غاصب صهیونیستی در روزهای اخیر با محکوم کردن این اقدام، اظهار کرد: آرزوی مرگ برای این انسان های خبیث که برای آزار و اذیت مسلمانان فلسطین از هیچ اقدامی ابا ندارند، امری ضروری است.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی بستن مسجدالاقصی نفرت مردم از رژیم صهیونیستی را افزایش داد و نشان داد که این رژیم از هیچ عمل زشتی روی گردان نیست.

 

وی تصریح کرد: با این اقدامات سردادن شعار مرگ بر اسراییل واجب بوده و مردم ایران نیز در روز سیزدهم آبان امسال همزمان با عاشورای حسینی خشم و انزجار خود را از این گونه اقدامات رژیم نامشروع اسراییل فریاد خواهند زد.

 

گفتنی است؛ رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب در پی تیراندازی به سوی یکی از خاخام های تندرو این رژیم، مسجد الاقصی را به بهانه جلوگیری از بروز درگیری و تنش در قدس بست و اعلام کرد تا اطلاع ثانوی کسی اجازه ورود به این مسجد را ندارد.

 

فرهنگ سازی در بستر آموزه های دینی نیازمند توجه بیشتر است

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه بجنورد با اشاره به چهاردهم آبان روز فرهنگ عمومی، با بیان این که فرهنگ عمومی کشور دچار آسیب ها و کاستی های متعددی است، اظهار داشت: متأسفانه با وجود گذشت بیش از سه دهه از عمر نظام اسلامی هنوز فرهنگ عمومی کشور آن چنان که باید و شاید با آموزه های اسلامی و دینی منطبق نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که در حال حاضر در بازار، خیابان ها، ادارات و دیگر اماکن فرهنگ عمومی دچار آسیب های متعددی بوده و ناهنجاری های زیادی مشاهده می شود، اضافه کرد: این در حالی است که دین مبین اسلام برای تمامی موارد مورد نیاز برنامه داشته و اگر به این دستورات توجه کنیم بدون شک این گرفتاری ها و ناهنجاری ها مرتفع خواهد شد.

 

به گفته وی اصلاح خود و دیگران با احیا و اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر زمینه ساز اصلاح فرهنگ عمومی جامعه بوده و لازم است حساسیت ها در این حوزه افزایش یابد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: متأسفانه هنوز فرهنگ عمومی جامعه ما با آموزه های دینی فاصله دارد و بسیاری از افراد بدون توجه و اهمیت به قانون گرایی سعی می کنند به انحای مختلف قانون اسلامی را دور بزنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی تصریح کرد: فرهنگ سازی در بستر آموزه های دینی نیازمند توجه بیشتر بوده و می بایست مردم و مسؤولان برای تحقق این مهم برنامه ریزی و مدیریت بیشتری داشته باشند.

 

به گفته رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی همت مضاعف مردم و مسؤولان برای رونق بیشتر فرهنگ عمومی، جامعه ما را هر چه بیشتر به جامعه دینی اصیل نزدیک تر می کند.

 

اطعام فرهنگی مورد توجه عزاداران حسینی باشد

 

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از برگزاری مراسم های عزاداری شهادت اباعبدالله الحسین(ع) با شور و شعور مثال زدنی در استان خراسان شمالی، اظهار کرد: این گونه عزاداری های مردم مؤمن استان نشان دهنده عمق ارادت و عشق مردم خراسان شمالی به امام حسین(ع) است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: در 10 شب نخست ماه محرم عزاداران و معتقدان زیادی در مساجد و هیئات مذهبی اقدام به اطعام دهی می کنند که بسیار پسندیده است اما بسیار بهتر است که اگر یک شب از این ده شب را به اطعام فرهنگی اختصاص داده و هزینه اطعام دهی به عزاداران را برای خرید چند کتاب مناسب و نرم افزارهای دینی صرف و آن را در بین عزاداران توزیع کنیم.

 

به گفته امام جمعه بجنورد سیر کردن یتیمان فرهنگی اجر و ثوابی برابر با سیر کردن یتیمان و گرسنگان دارد چرا که جامعه ما به بصیرت افزایی و درک بیشتر فلسفه و قیام عاشورا نیاز مبرمی دارد./9314/پ201/ب4

ارسال نظرات