۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۲۲۸۶۸۳

انتقاد امام جمعه شهرکرد از معرفی فتنه گران برای تصدی پست های کلیدی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام با انتقاد شدید از حضور و معرفی فتنه گران برای پذیرش مسؤولیت های خطیر نظام، گفت: متأسفانه در این روزها شاهد معرفی فتنه گرانی از سوی دولت برای پست های کلیدی و تأثیرگذاری همچون دانشگاه ها هستیم که به هیچ وجه با راه اعتدال سنخیت ندارد.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، با سفارش همگان به تقوای الهی با حسین(ع) بودن را یکی از دغدغه های امروز اهل تقوا بیان کرد و دوری جستن از یزیدیان زمان را لازمه مسلمان بودن برشمرد.
 
امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که مسلمان واقعی و اهل تقوا کسی است که راه و مسیر زندگی خود را از یزیدیان و دشمنان امروز دین خدا جدا کنند، تصریح کرد: متأسفانه امروزه کم نیستند کسانی که ناخواسته و یا از روی جهل، آب به آسیاب دشمنان اسلام می ریزند و با شهرت طلبی و دنیا پرستی در مقابل مسیر امام حسین(ع) قرار می گیرند که باید نسبت به آن ها بیدار باشیم و لحظه ای از یاد خداوند غافل نشویم.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، استکبار جهانی را یزیدیان امروز عالم بشریت معرفی کرد و گفت: در رأس این یزیدیان آمریکا و اسرائیل غاصب قرار دارند و گروهک های تروریستی همچون داعش، القاعده و منافقان نیز از هم پیمانان آن ها به شمار می آیند.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام، فتنه گران را یکی از مهم ترین خطرات امروز جامعه اسلامی برشمرد و افزود: اساس فتنه این است که فضا را غبارآلود می کند که در این فضا، تشخیص دوست از دشمن بسیار سخت است.
 
وی با اشاره به این که در زمان امام حسین(ع) نیز همین فضا بر جامعه حاکم بود و کسانی که اهل نماز شب و قرآن بودند، گرفتار فتنه دشمنان شدند و فریب آن ها را خوردند، تصریح کرد: حادثه عاشورا حاصل بی بصیرتی و فتنه گری افرادی بود که دنیا پرستی و شهرت طلبی چشم آن ها را کور کرده و در آن شرایط خود را حق و امام حسین(ع) را ناحق می دیدند که سرانجامش هم چیزی جز ریخته شدن به ناحق خون عزیزترین فرزند پیامبر(ص) بود.
 
خطیب جمعه شهرکرد ایجاد شکاف و تفرقه در جامعه را مهم ترین اهداف امروز فتنه گران بیان کرد و اظهار داشت: مهم ترین اقدامی که امروز فتنه گران در دستور کار خود قرار داده اند این است که روح نهضت حسینی را در این انقلاب و نظام خاموش کنند و آن را از مسیر حقیقت خارج سازند.
 
این مقام مسؤول به نقش بی بدیل رهبر معظم انقلاب در دفع فتنه های بسیار از این انقلاب اشاره کرد و گفت: مردم به نقش بصیرتی و آگاه سازی رهبر فرزانه انقلاب در جریان فتنه های سال 78 و 88 پی بردند اما متأسفانه با وجود هشدارهای ایشان نسبت به فتنه گران و اقدامات آن ها و تأکید بر برائت جستن خواص از این گروه، هنوز غبارآلودگی فتنه در جامعه محسوس است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با انتقاد شدید از حضور و معرفی فتنه گران برای پذیرش مسؤولیت های خطیر نظام، تصریح کرد: متأسفانه در این روزها شاهد معرفی فتنه گرانی از سوی دولت برای پست های کلیدی و تأثیرگذاری همچون دانشگاه ها هستیم که به هیچ وجه با راه اعتدال سنخیت ندارد.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش بی بدیل دانشگاه‌ها در تداوم استمرار و دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب، غبارآلود شدن دانشگاه‌ها به دست فتنه گران را ضایعه بزرگ برای انقلاب دانست.
 
این مقام مسؤول با تأکید بر این که دانشگاه‌ها باید در دست افراد سالم باشد، از تلاش برخی افراد و دولت مردان برای قرار دادن فتنه گران و حامیان آن ها در پست‌های کلیدی نظام انتقاد کرد و گفت: اهل تقوا  و مردم بصیر باید در برابر این جریانات هوشیار و آگاه باشند که مبادا ناخواسته از فتنه گران دفاع و خلاف جهت انقلاب و ولایت حرکت کنند.
 
وی به تقارن 13 آبان با روز عاشورا نیز اشاره کرد و گفت: در روز 13 آبان مناسبت‌های فراوانی همچون شهادت دانش آموزان در سال 57، تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است که همه این حوادث مولود محرم و نهضت امام حسین(ع) است./9457/پ202/ب2
ارسال نظرات