۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۲۲۸۶۸۶
امام جمعه ایلام:

عاشورا سبک زندگی آموزنده‌ای برای جوامع بشری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ایلام گفت: عاشورا یک سبک زندگی آموزنده است که با الهام گیری از آن می‌توان نقشه راه زندگی را انتخاب کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمين لطفي نماينده ولي فقيه در ايلام

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد نقی لطفی، امام جمعه ایلام، روز جمعه در دیدار با عزاداران حسینی مهران در مسجد جامع این شهر ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم اظهار کرد: اگر جامعه‌ای که شامل پیر و جوان زن و مرد بزرگ و کوچک است، سبک زندگی‌شان را از مکتب امام حسین(ع) فرا بگیرند، آن جامعه یک مجموعه ایده آل بالنده، پیشرو و متعالی خواهد شد.

 

وی افزود: رمز ماندگاری عاشورا سبک زندگی عالی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی بود که هم خودش جاودانه شد و هم کسانی که از این مکتب پیروی کردند، ماندگار شدند.

 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه امام حسین(ع) پیروز واقعی میدان کربلا بود ادامه داد: امام حسین(ع) حق مدار بود و بر محور حق حرکت و قیام کرد و همین عامل موجب جاودانگی مکتب ایشان شد و همچون دانشگاهی آموزه‌های عالی را برای تمام قشرها تعلیم داد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین لطفی تأکید کرد: انقلاب اسلامی ملت ایران نیز با الهام گیری از عاشورا و مکتب حسینی پدید آمد.

 

وی افزود: معمار کبیر انقلاب اسلامی با تأسی از جد بزرگوارش و مکتب عاشورا این انقلاب را با این بزرگی رهبری کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: امروز ایران اسلامی با ثبات‌ترین، امن‌ترین و قدرتمندترین نظام در دنیاست و این امر به دلیل پشتیبانی مردم از انقلاب است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی ایران نه تنها در داخل کشور از اقتدار برخوردار است بلکه امنیت را در کشور همسایه عراق فراهم کرده و هر پیروزی که در این کشور بدست می‌آید بخش بزرگی از آن مرهون حضور و مشاوره سرداران سپاه ایران اسلامی است./998/د102/ب4

ارسال نظرات