۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۲۲۸۶۹۵
امام جمعه ارومیه:

عزاداری های حسینی روحانی محور باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان این‌که عزاداری حسینی روحانی محور باشند، گفت: مسؤولان هیئت های عزاداری در کنار دعوت از مداحان برجسته از روحانیان نیز برای تبیین فلسفه عاشورا و واقعیت های جریان کربلا کمک بگیرند.
امام جمعه اروميه

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در خطبه های نماز جمعه ارومیه با اشاره به فرمایش امام حسین (ع) که نمازگزاران را به پرهیز از دنیا طلبی فراخواند و اظهار داشت: امام حسین خطاب به مسلمانان فرمودند؛ مبادا دنیا شما را فریب دهد، زیرا اگر دنیا جاویدان بود انسان‌های شایسته‌ای مانند انبیا لایق جاودانگی در این دنیا بودند و این در حالی است که آنان ندای حق را لبیک گفته و به جهان ابدی رهسپار شدند.

 

 

وی با اشاره به اهداف قیام عاشورا گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از اهداف نهضت عاشورا بود که باید انجام این فریضه دینی از سوی مسلمانان مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان این‌که آیات و روایات مختلفی بر امر به معروف و نهی از منکر تأکید دارد، افزود: خوشبختانه مجلس شورای اسلامی برای قانونی کردن انجام این فریضه دینی تلاش می کند.

 

وی اظهار کرد: پیگیری مسأله امر به معروف و نهی از منکر از سوی مجلس شورای اسلامی موجب واکنش دشمنان اسلام و نظام اسلامی شده که این امر نشان می دهد مجلس شورای اسلامی به وظیفه خود به خوبی عمل کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به ضرورت احیای این فریضه دینی در جامعه، تصریح کرد: با وجود جریان سازی های دشمنان در خصوص این موضوع باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر  احیا شده و از عامران به معروف و ناهیان از منکر حمایت شود.

 

 وی با انتقاد از وقوع حادثه اسیدپاشی در یکی از استان های کشور، گفت: متأسفانه این کار ناشایسته موجب جریان سازی از سوی رسانه های بیگانه و سوء استفاده دشمن شده است، این درحالی است که همین رسانه ها از کنار روزانه چندین قتل در کشورهایشان به سادگی رد می شوند.

 

مبارزه با ظلم از اهداف قیام عاشورا بود

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی دومین هدف از قیام عاشورا را ظلم ستیزی اعلام کرد و گفت: امام حسین(ع) هرگز ظلم متجاوزان را قبول نکرده و زیر ظلم و ستم دشمنان اسلام قرار نگرفتند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به تعداد اندک یاران امام حسین در کربلا، خاطرنشان کرد: حضرت سید الشهدا با وجود تعداد بسیار اندک سپاهیانش با شجاعت در برابر دشمن ایستادگی کرد.

 

وی ایستادگی رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس را درس آموزی از مکتب عاشورا خواند و گفت: رزمندگان اسلام با الگوگیری از قیام حسینی در طول هشت سال با تمام وجود در برابر لشکریان کفر ایستادگی کردند تا اسلام و دین زنده بماند.

 

آداب عزاداری های حسینی رعایت شود

 

امام جمعه ارومیه در ادامه خطبه بر لزوم توجه به آداب عزاداری های حسینی تأکید کرد و گفت: سعی شود که عزاداری های حسینی با شور و شعور حسینی برگزار شود.

 

وی با بیان این که هیأت های عزاداری روحانی محور باشند، گفت:مسؤولان هیئت های عزاداری در کنار دعوت از مداحان برجسته از روحانیان نیز برای تبیین فلسفه عاشورا و واقعیت های جریان کربلا کمک بگیرند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: مداحان نیز باید در کنار نوحه سرایی، مقتل خوانی را در برنامه های خود بگنجانند و شجاعت های صورت گرفته را در روز عاشورا به مردم انتقال دهند.

 

وی افزود: راویان و مداحان از روی واقعیت و حقانیت جریان شهادت امام حسین (ع) را به نسل جدید الغا کنند و از تحریفات بپرهیزند، تا شبهه‌ای در این خصوص بین جوانان ایجاد نشود.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در پایان با اشاره به حضور 45 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در شهر ارومیه خاطرنشان کرد: باید با ادامه مسیر شهداء در راه زنده نگهداشتن اسلام ناب محمدی (ص) حرکت کنیم.

 

گفتنی است، بعد از اقامه نماز جمعه، نمازگزاران و عزاداران حسینی پیکر مطهر شهدای گمنام را بدرقه تبریز کردند./936/پ202/ب3

ارسال نظرات