۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۲۲۸۷۱۵
آیت الله حسینی بوشهری مطرح کرد؛

عاشورا دانشگاهی بین‌المللی/ دشمن به دنبال انحراف در مجالس حسینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه کشور حادثه عاشورا و قیام اباعبدالله را به دانشگاهی تشبیه کرد که دانشجویان آن منحصر به مذهب شیعه نیستند و گفت: مسلمانان اعم از شیعه و آزادی خواهان جهانی در این دانشگاه در رشته های مختلف همچون محبت و اخلاق کارنامه قبولی می گیرند.
آيت‌الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه کشور امروز(جمعه) در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر با اشاره به نهضت و حادثه عاشورا، گفت: یکی از مسائل مهمی که مرتبط با عاشورا و نهضت حسینی است و توجه بسیاری از دانشمندان، نویسندگان و آزادمندان جهانی را جلب کرده، رمز و راز جاودانگی عاشورا است.

 

بعد از گذشت 1375 سال از محرم و عاشورا، این حرکت همچنان جاودانه است

 

وی افزود: در طول تاریخ بشریت، انقلاب های زیادی رخ داده است و حتی از نظر زمان این انقلاب ها گاهی طولانی تر از حادثه عاشورا است و تعداد کسانی که در این انقلاب ها جان باختند شاید بیشتر از کشته های کربلا است اما چرا حرکت و قیام امام حسین(ع) از زمانی که پدید آمد، بعد از گذشت 1375 سال از محرم و عاشورا همچنان جاودانه است.

 

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه در طول این مدت دل ها شور حسینی می زند و از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود، اظهار داشت: این حرکت از عصر عاشورا که حضرت زینب(س) عزاداری کرد تا به امروز ادامه دارد و این خون از جوشش نمی افتد و این حرکت متوقف نمی شود و  هر ساله نیز عزاداری ها با طراوت بیشتری برگزاری می شود.

 

حادثه عاشورا و قیام اباعبدالله دانشگاهی بین المللی است

 

وی در ادامه سخنان خود حادثه عاشورا و قیام اباعبدالله را به دانشگاهی تشبیه کرد که دانشجویان آن منحصر به مذهب شیعه نیستند، و در این باره گفت: مسلمانان اعم از شیعه و آزادی خواهان جهانی در این دانشگاه حسین بن علی(ع) در رشته های مختلف همچون محبت و اخلاق کارنامه قبولی می گیرند.

 

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: این کار امام حسین(ع) است و وی موسس این دانشگاه است؛ دانشگاه بین المللی کربلا و عاشورا که هیچ مرز و عقیده و منطقه جغرافیایی را نمی شناسد.

 

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه باید قدر امام حسین(ع) و مجالس و عزاداری ها را دانست، تصریح کرد: بسیاری از دشمنان برای انحراف حادثه عاشورا و کربلا طراحی هایی را انجام دادند و امروز نیز در شرایط فعلی عده ای در قالب های مختلف در حال طراحی هستند که با نفوذ در هیات های مذهبی و حسینیه ها، این مسیر را آنچه که می خواهند از آن بهره برداری کنند.

 

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: این طراحی ها در زمان بنی امیه نیز مشاهده شده است و از آن به عنوان عید و جشن یاد می کردند اما متاسفانه این طراحی ها منحصر به زمان گذشته نیست بلکه در شرایط فعلی نیز وجود دارد اما با وجود این کارها همچنان نام زیبای امام حسین(ع) می درخشد.

 

دو رمز پیروزی شیعه، حادثه عاشورا و انتظار است

 

وی گفت: بنی عباس 700 سال طراحی و برنامه ریزی کردند تا نام امام حسین(ع) و نام اهل بیت باقی نماند اما آیا توانستند؟ این گنبد و بارگاه حسین بن علی(ع) است که برافراشته مانده یا هارون ها و متوکل ها و معتصم عباسی ها؛ متوکل چندین بار به کارگزار خود دستور داد قبر امام حسین(ع) را ویران کند و آن را شخم بزنند.

 

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی چند تن از دانشمندان غربی و آمریکایی سوال کردند که این حرکت شیعه از کجا ناشی می شود، گفت: مدت ها آمدند تحقیق و بررسی کردند و خروجی این کار آنها این شد که شیعه روی دو محور عاشورا و انتظار می چرخد.

 

وی ادامه داد: رمز حرکت شیعه و پیروزی، پیشرفت و تاثیرگذاری آن به دلیل عاشورا و خون امام حسین(ع) است که گویا در خون آنها می جوشد و دیگر امید به آینده است. در واقع پشتوانه شیعه عاشورا و امید آنها به آینده و ظهور منجی عالم بشریت است./833/پ202/ب4

ارسال نظرات