۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۲۸۷۱۷
آیت الله شبستری:

گروهک‌های تروریستی در عراق و سوریه زمین‌گیر شده‌اند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: پیروزی های جبهه اسلام در عراق و سوریه مقابل کفر چشمگیر است و به صراحت اعلام می کنیم؛ در سوریه هم تکفیری ها برای چندمین بار شکست خوردند.
آيت‌الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به جنجال رسانه‌ای غرب به دنبال حادثه اسیدپاشی در اصفهان اظهار داشت: انتظار داریم قوه قضائیه همچون گذشته با قاطعیت افرادی را که موضوع اسیدپاشی را به فریضه نهی ازمنکر مرتبط می کنند، تعقیب کند.


وی با تأکید بر این‌که قوه قضائیه باید درکنار پیگیری و تعقیب مسببان اسید پاشی در اصفهان، افراد و رسانه هایی که موضوع اسیدپاشی را به فریضه امر به معروف و نهی از منکر مرتبط می کنند، تعقیب کند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی رسانه‌های داخلی نیز پیرو همان شایعه‌پراکنی غرب عملکرد درستی در قبال این حادثه نداشتند.


نماینده خبرگان رهبری با انتقاد از برخی مطبوعات داخل کشور تصریح کرد: متأسفانه برخی جراید مغرض از بی‌بی‌سی پیروی کردند و به شایعات دامن زدند، البته دستگاه قضایی و شخص ربیس قوه قضائیه در موضوع اسیدپاشی اصفهان با جدیت تمام ورود پیدا کردند و ریس جمهور و سایر مسؤولان با موضع‌گیری به موقع و صحیح به شایعه پراکنی ها پایان دادند.


امام جمعه تبریز با بیان این‌که این جنایت مشکوک غیرقابل تحمل بوده و همه آن را محکوم می کنند، تصریح کرد: اسیدپاشی واقعه مشکوکی است که برخی رسانه های بیگانه و آمریکا مطالب بی پایه و اساس مطرح می کنند و برای آلوده کردن فضا و آسیب رساندن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تلاش می کنند.


آیت الله شبستری خاطرنشان کرد: مزدوران بیگانه با مشاهده این‌که مسأله امر به معروف و نهی از منکر در مجلس مطرح شده است، قصد دارند حادثه اسیدپاشی را سیاسی و جهت دار کنند، ضمن این‌که یکی از بانوان قربانی اسیدپاشی محجبه بوده و این نشان می دهد موضوع امر به معروف و نهی از منکر نیست.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح اوضاع سیاسی حاکم در عراق و سوریه و آخرین تحرکات گروهک‌های تروریستی در منطقه اظهار داشت: پیروزی های جبهه اسلام در عراق و سوریه مقابل کفر چشمگیر است و به صراحت اعلام می کنیم؛ در سوریه هم تکفیری ها برای چندمین بار شکست خوردند.


آیت الله شبستری تصریح کرد: پیروزی های اخیر مردم و ارتش عراق در «یوم الصخر» ضربه سخت به داعشی ها وارد کرد، به ویژه در عملیات عاشورا و با نام مقدس امام حسین(ع) که انجام شد، مناطق مختلفی آزاد شد. به یقین ادامه این پیروزی‌ها رسوایی هر چه بیشتر حامیان تروریسم در منطقه را موجب خواهد شد.


وی در ادامه فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را تسلیت گفت و اظهار داشت: باید در عزاداری ها از اهداف عاشورای حسینی و مکتب سیدالشهدا (ع) صیانت کنیم، به عبارت دیگر عشق و ارادت به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) باید با معرفت توأم باشد تا مکتب انسان ساز عاشورا در انسان تحول ساز شود.


آیت الله شبستری خاطر نشان کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر و نماز به عنوان الگوهایی که از مکتب امام حسین (ع) باید اخذ شود، وفاداری بی بدیل حضرت ابوالفضل العباس(ع) و حجاب و عفت حضرت زینب (س) و خانواده سیدالشهدا(ع) شیوه ها و الگوهایی هستند که باید درس گرفته شود./935/پ202/ب4

ارسال نظرات