۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۲۲۸۷۲۵

همایش شیرخوارگان حسینی در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) و سالروز شهادت حضرت علی اصغر(ع) مراسم معنوی شیرخوارگان حسینی در مصلای تبریز برگزار شد.
همايش شيرخوارگان حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همایش شیرخوارگان حسینی امروز با حضور جمع کثیری از بانوان عاشورایی به همراه فرزندان خردسالشان که ملبس به لباس‌های سبز و پیشانی بندهای نوشته شده به نام حضرت علی اصغر(ع) بودند، در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد.


بنابر این گزارش، همایش شیرخوارگان حسینی که از سال 82 در سطح استان آذربایجان شرقی و تبریز آغاز شده است، امسال برای دوازدهمین سال با حضور مادران و کودکان تبریزی در ششمین روز از ماه محرم در مصلای این شهر به همراه بود که شرکت کنندگان در این مراسم بار دیگر به یاد خردسال شهید کربلا اشک ماتم ریختند.


مادران با قلوبی محزون حوائج خود را از خدا طلب و ارادت خود را به امام حسین(ع) و 72 تن از یاران باوفای آن امام مظلوم به ویژه طفل شش ماهه حضرت ابا عبدالله حسین (ع) نشان و با تصور صحنه شهادت طفل بی گناه آن امام همام عزاداری و سوگواری کردند.


مادران از نخستین ساعات امروز جمعه به فرزندان و طفلان کوچک خود لباس‌هایی که نمادی از حضرت علی اکبر(ع) بود ملبس کرده بودند و بر پیشانی آنان پیشانی بندهای قرمز و سبز و سیاه بسته بودند که روی هر کدام از آنان عبارات یا علی اکبر(ع)، یا حسین(ع)، یاالله خودنمایی می‌کرد.


بر اساس این گزارش، مادران محب اهل بیت عصمت و طهارت در تبریز امروز با حضور معنوی و پرشور در این مراسم به یاد حضرت علی اصغر(ع) و مظلومیت اهل بیت(ع) در کربلا و قساوت دشمنان اهل بیت(ع) تأکید کردند و یادآور شدند جریان عاشورا محدود به سال 61 نیست بلکه همچنان این واقعه تلخ تا ابد ادامه خواهد داشت.


امروز در این آیین معنوی افزون بر مادران به همراه کودکان، سایر اقشار مردم نیز حضور داشتند و خود را دخیل باب‌الحوائج صحرای نینوا کردند، اشک مادران اجازه لالایی خواندن نداد و همراه با کودکان خود بر طفل 6 ماهه دشت کربلا مویه کردند. امروز همه کودکان حال عجیبی داشتند و امروز تنها زمانی بود که ناله مادر و فرزند همزمان شده بود و فرج منتقم خون خدا را فریاد سر دادند./935/پ203/ب4

ارسال نظرات