۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۲۲۸۷۳۳
استاد حوزه و دانشگاه:

ثبات قدم در مسیر حق با تبعیت از ولایت فقیه محقق می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس سابق دانشگاه علامه طباطبایی تهران گفت: ثبات قدم در مسیر حق و حقیقت تنها با تبعیت از ولایت فقیه تحقق خواهد یافت.
حجت الاسلام شريعتي،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدصدرالدین شریعتی، رییس سابق دانشگاه علامه طباطبایی امروز در جمع عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) در تبریز، اظهار داشت: زندگی دنیوی دارای چهار بخش گیاهی، حیوانی، انسانی و الهی می باشد که در همه این موارد، رشد و بهره وری و کامجویی وجود دارد ولی زندگی الهی از جهاتی متفاوت است.

 


وی با بیان این‌که مبانی زندگی الهی نسبت به زندگی های دیگر برتری دارد، چراکه بنده برای کسب رضایت خداوند قدم بر می دارد، خاطرنشان کرد: تقوا، عدم اطاعت از کافران و منافقان، پیروی از وحی الهی و توکل بر خدا چهار استراتژی قرآن برای رسیدن به زندگی الهی است.

 


این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که در زندگی الهی، شایستگی انسان در ثروت و قدرت نیست، بلکه بستگی به تسلیم بودن در برابر خدا دارد، تصریح کرد: قرآن راه حل موجود در شرایط کنونی را مقاومت و توکل بر خدا می داند، نتیجه استقامت در راه خدا و تبعیت از قوانین الهی، هدایت یافتن به سمت عزت و قدرت و استقلال می باشد.

 


حجت الاسلام شریعتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که ثبات قدم در مسیر حق و حقیقت تنها با تبعیت از ولایت فقیه تحقق خواهد یافت، گفت: عده ای از همان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، به دنبال امتیازگیری از نظام بودند ولی با تدبیر امام خمینی(ره) و رهبری هیچ‌گاه به مقاصد خود نرسیده اند.

 


این استاد حوزه و دانشگاه مذاکرات هسته ای و بهانه های حقوق بشری کشورهای غربی را مقدمه ای برای تعرض به مسایل دینی دانست و تصریح کرد: غربی ها با ابزار تحریم مسایل دینی و پیشرفت های نظامی ما را زیر سؤال می برند و برداشتن تحریم ها را در گرو دست کشیدن ما از دین و قوانین قرآن می دانند.

 


وی ثابت قدم ماندن در راه زندگی الهی را مستلزم تحمل فشارها و تحریم ها دانست و اظهار کرد: همگان دیدند که در فتنه 88 عده ای چه بلایی بر سر انقلاب اسلامی، این میراث بزرگ امام راحل، آوردند و قصد داشتند با انجام توطئه، نظام اسلامی را ساقط کرده و خون شهدا را پایمال کنند.

 


حجت الاسلام شریعتی با اشاره به بهانه های حقوق بشری غرب گفت: غربی ها با ابزار تحریم مسایل دینی و پیشرفت های نظامی ما را زیر سؤال می برند، همچنانکه هدف اصلی و مهم فتنه 88 و حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم، ساقط کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

 


وی با تأکید بر این‌که وظیفه همه حفظ و حراست از انقلاب اسلامی ایران است، گفت: این نظام به سادگی بدست نیامده که به بخواهیم آن را ساده از دست بدهیم، برای برقراری این حکومت دینی هزاران شهید تقدیم شده که همه پیرو مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) بودند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات