۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۲۲۸۷۳۴
مشاور امور ایثارگران استانداری آذربایجان غربی:

مردم مشتاق عبور شهدا از شهرهایشان هستند

خبرگزاری رسا ـ مشاور امور ایثارگران استانداری آذربایجان غربی گفت: عبور دادن شهدای گمنام به خواست خود مردم شهرهای مختلف جهت تجدید میثاق صورت می‌گیرد.
مراسم وداع با شهداي گمنام در اروميه

علی پیام، مشاور امور ایثارگران استانداری آذربایجان غربی امروز در حاشیه مراسم وداع مردم ارومیه با شهدا گمنام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به هدف اصلی تشییع پیکر پاک شهدا در شهرهای مختلف کشور اظهار داشت: مردم دوست دارند با عزیزان خود دیدار کنند و با آنان عهد و پیمانی دوباره ببندند و این خود مردم هستند که از ما تقاضا می‌کنند تا شهدا را از شهرهایشان عبور دهیم.

 
وی شهدای گمنام را که پس از بیست‌وچند سال دوری از وطن به آغوش کشورشان برگشته‌اند پیام‌آوران راه شهادت دانست و افزود: شهدا پس از مدت طولانی که از وطن خود دور بودند این روزها با برگشتن‌شان به خاک پاک کشورمان مردم را از خواب غفلت بیدار کرده و باز بودن راه شهادت را یادآور می‌شوند.
 
وی به هدف والایی که جوانان کشورمان بخاطر رسیدن به آن هدف از جان شیرین خود گذشتند اشاره کرد و تصریح کرد: این عزیزان بخاطر دفاع از کشور و دین اسلام و در راستای عمل نمودن به فتوای ولی فقیه مسلمین و امام امت(ره) راهی میدان نبرد حق علیه باطل شدند و با الگو قرار دادن راه امام حسین(ع) در این مسیر از جان شیرین خود گذشتند.
 
پیام با اشاره به عمق علاقه و اعتقاد مردم به درستی راه شهیدان انقلاب اسلامی‌مان ادامه داد: مردم دیگر استان‌ها از مسؤولان ذی‌ربط شهدای تفحص شده درخواست می‌کنند تا پیکر پاک شهدای گمنام را از شهرهای استان آن‌ها نیز عبور دهند تا فرصت تجدید عهد و پیمان و ابراز عشق و علاقه به این عزیزان به مردم دیگر استان‌ها هم داده شود.
 
وی شهر تبریز را میزبان شهدا پس از وداع مردم ارومیه با این پیام‌آوران عشق و ایثار معرفی کرد و ادامه داد: پس از اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی(ره) مردم ارومیه با قاصدان خبر آزادگی وداع می‌کنند و کاروان راهی شهر تبریز می‌شود.
 
پیام با اشاره به این که مقصد بعدی شهدا زنجان خواهد بود اظهار کرد: در هشت محرم کاروان شهدا با سربلندی و افتخار غرور آفرین وارد جمع عظیم عزاداران حسینی(ع) در زنجان می‌شوند تا پس از تجدید پیمان آن عزیزان به تهران برده شوند.
 
مشاور امور ایثارگران استانداری آذربایجان غربی با تصریح به اینکه هویت شهدای تفحص شده هنوز شناسایی نشده است، افزود: هویت 45 شهیدی که در اقلیم کردستان عراق تفحص شده‌اند هنوز شناسایی نشده است و پس از ورودشان به تهران از طریق انجام آزمایش دی‌ان‌ای شناسایی شده و تحویل خانواده‌های منتظرشان می‌شوند./936/پ203/ب4
ارسال نظرات