۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۲۲۸۷۶۹
استاد حوزه علمیه مازندران:

عزداری ماه محرم باید با کسب معرفت و بصیرت حسینی همراه باشد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که عزاداری برای امام حسین(ع) باید با معرفت افزایی و بصیرت همراه باشد، گفت: کسب معرفت حسینی جامعه را در برابر هر گونه خطر و انحرافی بیمه خواهد کرد.
عزاداران حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام علی محمدی،  امام جمعه موقت زاغمرز و  استاد حوزه علمیه مازندران شب گذشته در مراسم عزاداری هیأت قمر بنی هاشم(ع)ورپام در روستای سیاوشکلا افزود: هیأت های مذهبی با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان، به کارهای فرهنگی توجه بیشتری کنند.

 

وی با تبین نهضت عظیم امام حسین(ع) اظهار داشت: درک قیام عاشورا مهم ترین مسأله است و برای اینکه بتوانیم مکتب عاشورا را خوب درک کنیم باید از زندگی و قیام امام حسین(ع) استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به کرامات خاندان عصمت و طهارت(ع) و توجهات ائمه اطهار(ع) نسبت به عزاداران و محبان آل الله به نقش مهم و حیاتی هیأت های مذهبی در احیای حرکت های اسلامی برگرفته ازجوشش خون امام حسین(ع) و اصحاب وفادارش پرداخت و یادآور شد: هیأت های مذهبی در جهت نهادینه کردن باورهای دینی تلاش کنند.

 

این مبلغ دینی افزود: اصلاح خود و دیگران با احیا و اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر زمینه ساز اصلاح فرهنگ عمومی جامعه است  و لازم است حساسیت ها در این حوزه افزایش یابد.

 

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: فرهنگ سازی در بستر آموزه های دینی نیازمند توجه بیشتر بوده و باید مردم و مسؤولان برای تحقق این مهم برنامه ریزی و مدیریت بیشتری داشته باشند.

 

وی در ادامه خطاب  به هیأت های این محفل نورانی گفت:  امام رضا فرمودند: هر محفلی که ذکر حسین(ع) در آن نباشد محفل نیست  و قدر این حضور را بدانید.

 

این استاد حوزه علمیه تصریح داد: هیأت مذهبی  باید به سه نکته مهم در جلسات خودشان اهتمام ورزند که  طرح مسائلٰ، مناقب و مصائب در هیأت های مذهبی باید مورد توجه  جدی قرارگیرد و از برنامه های متنوع در جهت بصیرت افزایی جوانان و اعضای خود بهرمند شوند.

 

حجت الاسلام محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه رفیع ابا عبدالله الحسین(ع) اشاره کرد و گفت: خط ابا عبدالله(ع) بی نظیرترین خط عالم است و خونش همواره در جوش و خروش است  و هیچ کس جلو دار این جوشش نیست.

 

وی افزود:  بسیاری از نهضت های اسلامی در جهان خودرا وامدار حسین می دانند، و این خروش و پویایی بسیاری از علم را هم در نوردید تا اینکه بقیه الله  ظهور کند و جهان پر از عدل و داد شود./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات