۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۲۲۸۷۷۰
استاد حوزه علمیه مازندران:

ترویج امر به معروف و نهی از منکر راه مقابله با انحراف و کژی ها است

خبرگزاری رسا- استاد حوزه علمیه مازندران گفت: بهترین راه مقابله با هجمه های دشمنان، امر به معروف و نهی از منکر است.
امر به معروف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام سید احمد حسینیان، استاد حوزه علمیه مازندران، شب گذشته در مراسم عزاداری بانوان نکا در مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان اظهار داشت: دستورات دین مبین اسلام ابدی هستند و تنها منحصر به یک زمان و مکان خاصی نیستند و به همین دلیل است که ما به عنوان مسلمان به این مهم توجهی ویژه داشته باشیم.

 

وی افزود: قیام  امام حسین(ع) به خاطر امر به معروف و نهی از منکر بود و نهادینه شدن فریضه امر به معروف ناهنجاری‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد که باید در این رابطه جهاد همگانی صورت گیرد.

 

این مبلغ دینی همچنین با اشاره به این که ماه محرم ماه پیروزی حق بر باطل است، یادآور شد: همه ما به عنوان مسلمان باید احترام این ماه های ارزشمند را بدانیم و از فرصت های به دست آمده در راستای اطاعت و بندگی خداوند متعال تلاش کنیم.

 

حجت الاسلام حسینیان با اشاره به این که در تاریخ بارهامی خواستند نور امام حسین(ع) را خاموش کنند اما نتوانستند، اظهار داشت: به فرموده پیامبر گرامی اسلام، امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است.

 

وی گفت: بانوان نقش مهمی در انقلاب و اسلام ایفا کرده اند و اکنون نیز با توجه به هجمه های فرهنگی دشمن و برنامه های ضد فرهنگی باید تلاش کنند تا خانواده ها از این برنامه ها و هجمه های دشمن در امان باشند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: همه ائمه اطهار(ع) سفینه نجات هستند، اما کشتی امام حسین(ع) انسان را سریعتر و وسیع تر به خدا می رساند.

 

وی هدف قیام امام حسین(ع) را احیاء امربه معروف و زنده نگه داشتن دین جدش دانست و خاطرنشان کرد: آن حضرت برای فساد، ظلم و خوشگذرانی قیام نکردند، بلکه برای امربه معروف و نهی از منکر بپا خاستند که بالاترین معروف همان ولایت امیرالمؤمنان علی(ع) است.

 

سرهنگ مرتضی رمضانی، فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه نکا نیز با اشاره به حضور گسترده بانوان در جامعه و برنامه های دینی و فرهنگی یادآورشد: این حضور گسترده، نشان دهنده ارادت و عشق وسیع مردم به اباعبدالله(ع) است.

 

وی گفت: شهادت امام حسین(ع) در قلب های مؤمنان حرارت و محبتی ایجاد کرده که هرگز سرد نمی شود و همه ما باید در راستای پیروی و اجرایی کردن دستورات دینی و مذهبی در جامعه تلاش و کوشش داشته باشیم./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات