۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۶
کد خبر: ۲۲۸۷۷۸
رییس ستاد اقامه نماز:

عزاداری ها نباید به نماز ضربه بزند

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز از طولانی شدن عزاداری انتقاد کرد و گفت: عزاداری های ما نباید به نماز ضربه بزند چرا که تمام عزاداری ها یک طرف و نماز درطرف دیگر است.
حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز جمعه شب در جمع عزاداران هیأت حسینی نخل صدره وسرفره شهرستان کاشان با اشاره به علت‌های صلح امام حسن(ع) و علت قیام امام حسین(ع) گفت: نگویید امام حسن(ع) صلح کرد بلکه صلح به امام حسن(ع) تحمیل شد از این رو اگر امام حسن(ع) صلح را قبول نمی کرد و اصحاب او شهید می شدند مردم امام حسن(ع) را مقصر می دانستند.

 

 

وی با اشاره به این که امام حسن(ع) با صلح خود کودتای فرهنگی کرد یاد آورشد: امام حسن با صلح خود به مردم بینش داد اما امام حسین(ع) با قیام خود به مردم جرأت داد.

 

 

به گفته وی، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) مانند دو لبه قیچی بودند که برعکس یکدیگر بودند اما هردو با یک هدف که حفظ اسلام بود برش داشتند یکی با صلح و دیگری با قیام خود اسلام را حفظ کردند.

 

 

رییس ستاد اقامه نماز همچنین با اشاره به این که گاهی جامعه بصیرت ندارد باید به جامعه بصیرت داد افزود: گاهی جامعه بصیرت دارد اما دل و جرأت ندارد که باید به جامعه دل و جرأت داد.

 

 

وی افزود: فرماندار یزید برای بیعت گرفتن نزد امام حسین(ع) آمد اما امام حسین(ع) به فرماندار یزید نگفت من بلکه گفت نه حسین و نه اصحاب حسین با تو بیعت نمی کنند و  این کلام امام حسین بیانگر این است که امام حسین(ع) یک نفر نیست یک جریان است.

 

 

به گفته وی اگر کسی با علی(ع) بیعت کرد و دست خود را در دست علی(ع) گذاشت تا آخر بیمه است بنابراین جوانانی که خود را حسینی می دانند باید حرف و عمل و فکر آنها نیز حسینی باشد.

 

 

مشکل امروز جامعه مشکل اعتقادی، فرهنگی و فکری است

 

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی شانه خالی کردن از زیربار ازدواج و بچه دار نشدن به دلیل تنگدستی را نشانه بی اعتقادی افراد خواند و گفت: مشکل امروز جامعه مشکل اعتقادی، فرهنگی و فکری است.

 

 

وی افزود: در نظام تحصیلات عالی 4 سال تحصیلات برای مدرک لیسانس محاسبه می شود در حالی که اگر تعطیلات سالانه اعم ازروزهای جمعه، مناسبت ها و تعطیلات عید و... محاسبه شود اخذ مدرک لیسانس طی دوسال و نیم مفید است.

 

 

رییس ستاد اقامه نماز از تعطیلات زیاد در کشور انتقاد کرد و یاد آورشد: از روزهای جمعه نیز باید به عنوان روزهای کاری استفاده شود و تنها یک ساعت را برای اقامه نماز جمعه کار تعطیل شود.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در ادامه مسافرت را فرصتی برای افراد راحت طلب دانست و گفت: فرد راحت طلبی مسافرت را برای نماز نصفه، خوراک دو برابر و کار صفر آن خیلی دوست داشت.

 

 

به گفته وی فرهنگ ما طوری است تا مدارس تعطیل می شود بچه ها خوشحال و مدیران خوشحال تر می شوند و می گویند راحت شدیم.

 

 

در اسلام بازنشستگی نداریم

 

 

وی در ادامه با اشاره به این که در اسلام بازنشستگی و از کار افتادگی نداریم گفت: امروزه معتقدند سن 50 سالگی سن بازنشستگی است اما قرآن می گوید اگر از کاری فارغ شدید، کار دیگری را آغاز کنید.

 

 

رییس ستاد اقامه نماز در ادامه  ثروت را نشانه خوشبختی ندانست و با اشاره به این که مهریه های سنگین و ماشین نشانه عزت و خوشبختی نیست یاد آورشد: یکی از تالارهای جشن عروسی مجلل ویژه خانواده های مرفه در تهران تصمیم می گیرد عروس و دامادهایی که مراسم جشن خود را در این تالار برگزار کرده اند به میهمانی شام دعوت کند با هر کدام ازآنها تماس می گیرد می گویند طلاق گرفته اند.

 

 

وی همچنین تحصیلات عالیه را نشانه برتری زن و شوهر نسبت به یکدیگر ندانست و عنوان فرهیخته برای برخی افراد را برای راضی نگه داشتن آنها دانست و گفت: تحصیلات انسانها به هر میزان که بالا باشد در برابر علم خدا ناچیز است.     

 

 

رییس ستاد اقامه نماز در ادامه با اشاره به این که امام حسین(ع) به ما درس زندگی داد گفت: امام خمینی(ره) در بستر بیماری نیز دغدغه نماز داشت لذا ما نیز باید هنگام نماز هیأت را تعطیل و نماز را اقامه کنیم.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی از بی توجهی نسبت به نماز انتقاد کرد و گفت: برخی از نماز لذت می برند و از  این گفت‌وگوی کوتاه با خدا لذت بی نهایت می برند.

 

 

هیأت های عزاداری برای شام دادن به عزاداران گروگان گیری می کنند

 

 

وی رسم عزاداری امام حسین(ع) در روستای نشلج از توابع مشهد اردهال کاشان را نمونه و الگوی مناسبی برای دیگر هیأت های مذهبی کاشان اعلام کرد و گفت: هیأت های این روستا عزاداری خود را به گونه ای برنامه ریزی کرده اند که پیش از ساعت 9 شب عزا داری به پایان می رسد.  

 

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی همچنین از طولانی شدن عزاداری های هیأت های کاشان  انتقاد کرد و گفت: برخی از هیأت های عزاداری کاشان برای شام دادن به عزاداران امام حسین با طولانی کردن مراسم عزاداری تا بعد از نیمه شب گروگان گیری می کنند.

 

رییس ستاد اقامه نماز با اشاره به این که اسلام زندگی خروسی سر شب خوابیدن و صبح زود بیدار شدن و اقامه نماز را می پسندد گفت: عزاداری های ما نباید به نماز ضربه بزند چرا که تمام عزاداری ها یک طرف و نماز درطرف دیگر است./1307/پ201/ب4

ارسال نظرات