۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۲۲۸۷۹۹
آیت الله دری نجف آبای:

انقلاب اسلامی ایران شاخه ای از مکتب با عظمت عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) از عبادات قدسی و معنویی است و همچون سایر عبادات دینی حدودی دارد که شارع مقدس دستورات لازمه آن را داده است.
نماز جمعه اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اراک، آیت الله قربانعلی نجف آبادی، امام جمعه اراک در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته گفت: عزاداری سرور وسالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) از اقدامات قدسی و عبادی و معنویست، و برای ما شیعیان و مسلمانان جهان ذخیره معنوی در دنیا و آخرت است، اما این عبادت همچون سایر عبادات دینی حدودی دارد و مانند نماز که ما نمی توانیم از خود چیزی به آن اضافه یا کم کنیم نیازمند دستورات شارع مقدس است.

 

وی تصریح کرد: ما باید با توجه به روایات و فتوای تمامی علما و مراجع عظام من باب اینکه از انجام کارهای شبهه ناک پرهیز کنیم، از کارهای خرافی، شبهه ناک و اعمالی که وهن مذهب است و دشمنان اسلام از آن سوء استفاده می کنند به طور جد و اکید پرهیز کنیم.

 

وی افزود: برای برگزاری هرچه باشکوه تر و با عظمت تر عزاداری سرور وسالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) در استان مرکزی و سایر نقاط کشور اسلامی مان باید همه با هم همصدا شویم و نوای یا حسین مان در تمامی شهرها و روستاهای مملو از جمعیت عزاداران حسینی بپیچد و عشق خودمان به امام حسین (ع) و خاندان و ذریه پاک ایشان، را در این روزهای پربرکت و عزیز نشان بدهیم.

 

نماینده ولی فقیه استان مرکزی اظهار کرد: ایثار، انفاق، احسان در راه خدا و برگزاری عزاداری های با شکوه برای امام حسین (ع) خوب است، اما ما نباید با انجام کارهای شبهه ناک و خرافی همچون قمه زنی و ... به جای دادن بهانه به دست دشمنان اسلام و خدشه دار کردن چهره شاخص و با عظمتی همچون امام حسین (ع)، ایشان را در مجامع بین المللی همچون سازمان ملل به عنوان زیباترین، با عظمت ترین و با ارزش ترین چهره های عالم به جهانیان معرفی کنیم.

 

آیت الله دری نجف آبادی همچنین بیان کرد: نهضت و قیام امام حسین (ع)، دعای عرفه ایشان، سخنان آتشین حضرت زینب کبری (س)، مکتب امام حسین (ع) است و این مکتب افتخار، عزت، شرف، آقایی و آزادگی ماست، وهمه ما باید این مکتب را زنده نگاه داریم و در این امر روحانی و غیر روحانی فرقی نمی کند.

 

وی افزود: جریانات سخنرانی امام خمینی (ره) در مورد کاپیتالاسیون و روشنگری ایشان، تسخیر لانه جاسوسی و شهادت دانشجویان، شهادت حسین فهمیده و روز مقاومت و روز مستضعفین در برابر مستکبرین در روز 13 آبان، همه و همه نشأت گرفته از نهضت عاشورای اباعبدالله الحسین (ع) است و می توان از انقلاب اسلامی ایران به عنوان شاخه ای از مکتب و نهضت عاشورایی نام برد.

 

امام جمعه اراک همچنین افزود: انقلاب اسلامی ایران 2 پایه اساسی دارد،که یکی از آنها کربلاست و پایه دیگر دانشگاه امام باقر (ع) و امام صادق (ع) است، یک سو فقاهت سیاسی اسلام و ولایت اهل بیت (ع) و ولایت فقیه است و سوی دیگر آن جهاد و شهادت در راه خداست و تا هنگامی که جامعه ما ولایت و جهاد و شهادت دارد، نقشه های اسراییلی ها، داعشی ها و جنایتکاران نقش بر آب خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: اتحاد 42 کشوری که در حمایت از عراق تشکیل شد دروغین و ساختگی است و اگر فتوای فقهای اسلام همچون آیت الله سیستانی دامت برکاته و عزیزانی همچون سردار سرافراز اسلام سردار سلیمانی فرمانده عزیز سپاه قدس و فرماندهان ارتش عراق و نیروهای مردمی عراق نبود، قطعا کشور عراق بدست این گرگ های آدمخوار داعشی،آل سعود، وهابیت، اسراییل و امریکا و انگلیس، تاکنون تکه تکه شده بود و به حول و قوه الهی با پیروزی ها و موفقیت های بزرگی که مردم و ارتش عراق در روزهای اخیر کسب کرده اند عراق را از چنگال این جنایتکاران آدمکش نجات خواهند داد.

 

وی در پایان خطبه ها افزود: دشمنان اسلام با نقشه های شومی که برای منطقه ما کشیده اند می خواهند جریان انقلاب اسلامی و مقاومت را با انحراف مواجه کنند و رسالت ما پیروان اهل بیت (ع)، شیعه و سنی، کرد، ترک، فارس و عرب و... تقویت جبهه مقاومت با تمام قواست، و این مقاومت ولو دهها سال به طول بیانجامد اما قطعا نتیجه این زحمات و فداکاری ها انشالله رضایت خداوند متعال و پیروزی اسلام و قرآن و مسلمانان خواهد بود./828/پ201/ب

ارسال نظرات