۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۲۲۸۸۰۵
همزمان با ایام محرم و صفر؛

فعالیت 200 مسجد محوری در حاشیه شهر مشهد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور مساجد و ائمه جماعات اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: همزمان با ایام عزاداری ابا عبدالله الحسین 200 مسجد محوری حاشیه شهر مشهد با همکاری 200 مبلغ اعزامی اقدام به برنامه های فرهنگی تبلیغی در راستای نهضت شناسی قیام امام حسین (ع) دارند.
مسجد محوري

حجت الاسلام حسینعلی رحمتی، مسؤول امور مساجد و ائمه جماعات اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: شناسایی، نمادسازی و تجلیل از مساجد محوری، مساجد طراز اسلامی، مساجد فعال تاریخ انقلاب اسلامی و مساجد فعال زمان دفاع مقدس در استان از جمله فعالیت های این بخش است.

وی با بیان این که تغذیه فکری ائمه جماعات مدارس، ادارات و مساجد در قالب دوره های کوتاه مدت نیز از جمله فعالیت های دیگر امور مساجد این سازمان است، افزود: راه اندازی و حمایت از پایگاه های آموزشی تفسیر قرآن کریم و نهج البلاغه در مساجد و گزینش و اعزام امام جماعت به ادارت و مدارس از جمله بخش دیگری از این فعالیت ها است.

 وی درادامه با اشاره به فعالیت های محرم و صفر در مساجد خراسان رضوی گفت: همزمان با ایام عزاداری ابا عبدالله الحسین 200 مسجد محوری حاشیه شهر مشهد با همکاری 200 مبلغ اعزامی اقدام به برنامه های فرهنگی تبلیغی در راستای نهضت شناسی قیام امام حسین (ع)دارند.

حجت الاسلام رحمتی با اشاره به تدابیر ستاد ساماندهی فعالیت های فرهنگی حاشیه شهر مشهد گفت: در ایام محرم و صفر 250 هیأت مذهبی به صورت شبکه هیأت مذهبی حاشیه شهر مشهد فعالیت می کنند.

وی درادامه درباره دیگر فعالیت های امور مساجد سازمان تبلیغات اسلامی در ایام محرم و صفر گفت: مراسم شیرخوارگان حسینی در روز جمعه نهم آبان نیز در حسینیه مرحوم حسن نژاد و مسجد فاطمه الزهرا(س) شهرک شهید رجایی با حضورعلاقه مندان برگزار شد.

 حجت الاسلام رحمتی با بیان این که راه اندازی و به روز رسانی پورتال ملی مساجد با ارائه فعالیت های فرهنگی در مساجد سطح استان از دیگر فعالیت ها است، تصریح کرد: راه اندازی گروه های مطالعاتی، پژوهشی با حضور جوانان در مساجد از جمله دیگر فعالیت ها است.

 وی با بیان این که صنعت نشر سازمان تبلیغات اسلامی به صورت ملی اداره می شود، خاطر نشان کرد: در استان 250 کتابخانه در شبستان مساجد وجود دارد و 3 تا 5 هزار کتاب در کتابخانه های قفسه باز برای استفاده عموم تهیه شده است./934/ت303/ب

ارسال نظرات