۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۲۲۸۸۲۶

عطر سیب فضای عاشورایی تبریز را آکنده کرد

خبرگزاری رسا ـ تشییع پیکر 45 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی فضایی از عطر سیب و گلاب در تبریز را آکنده کرد.
شهداي گمنام


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اقشار مختلف مردم شهیدپرور تبریز امروز با نوای حسینی، پیکر پاک 45 شهید گمنام دوران دفاع مقدس را پس از اقامه نماز در مصلای تبریز به امامت آیت الله مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، تا خروجی شهر تشییع کردند.


مردم تبریز که شب گذشته آیین استقبال از کاروان شهدای تازه تفحص شده را مقابل ساختمان شهرداری سردرود برگزار کردند، تا پاسی از شب و بامداد امروز با حضور در  امامزاده سیدحمزه تبریز با پیکرهای مطهر شهدای گمنام دوران دفاع مقدس که به تازگی تفحص شده‌اند، نجوا کردند.


امروز پیکر مطهر 45 شهید دوران دفاع مقدس با استقبال پرشور مردم عزادار تبریز وارد مصلای اعظم این شهر شد که حال و هوای معنوی خاصی به مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان بخشیده بود. مردم تبریز پس از اقامه نماز در فضایی مملوء از حزن و اندوه شهدای گمنام را برای سمت زنجان بدرقه کردند.


بنابر این گزارش، کاروان شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس که در عملیات والفجر 2 و 4، کربلای 7 و 4، قادر و نصر به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند با استقبال مردم مؤمن، شهیدپرور و ولایت‌مدار کشور از مسیر شمال غرب کشور به سمت تهران انتقال داده می شود.


سردار عزت الله جعفری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در حاشیه این مراسم معنوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: این شهدا در مناطق عملیاتی شمال غرب کشور و کردستان عراق تفحص شده اند و امکان تشخیص هویت بیشترشان وجود دارد.


وی با بیان این‌که استقبال مردم حسینی تبریز از شهدای گمنام بسیار چشمگیر و ارزشمند است، افزود: پیکر شهدای گمنام دوران دفاع مقدس که از مرز تمرچین وارد کشور شده است، بعد از برگزاری آئین تشییع در پیرانشهر و ارومیه شب گذشته وارد تبریز شد که ویژه برنامه های مختلفی را شب گذشته و امروز شاهد بودیم.


بنابر این گزارش، مردم شهیدپرور تبریز امروز در حال و هوای معنوی ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا، اشک‌ریزان پیکر شهدای گمنام را بدرقه کردند در حالی‌که هر کدام زیر لب حاجتی داشته و از خداوند شفاعت شهیدان را خواستار بودند./935/پ202/ب3

ارسال نظرات