۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۲۸۸۳۸
استاد حوزه علمیه مازندران:

کمرنگ کردن هویت دینی هدف دشمن از ترویج بدعت در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که باید مراقب باشیم تا به بهانه عزای حسینی، بدعت ها وارد محافل و مجالس اهل بیت(ع) نشوند، گفت: ترویج خرافه در جامعه و از بین بردن هویت دینی هدف شوم امروز دشمن است.
امام جمعه گلوگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گلوگاه، حجت الاسلام سید ابراهیم میراحمدی، امام جمعه گلوگاه امروز در جمع مسؤولان این شهرستان با تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان گفت: عزاداری امام حسین(ع) باید به دور از هر گونه خرافه و آلودگی های انحرافی باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: دشمن امروز با برنامه های مختلف و هجمه‌های مدرن، پیام محرم و عاشورا را نشانه رفته است تا جامعه را از این پیام آزادی بخش دور کند.

 

وی با اشاره به این که متأسفانه برخی از مراسم و سینه زنی ها با آداب اسلامی و دینی ما منافات دارد و باید مراقب باشیم که به بهانه عزای حسینی، بدعت ها وارد محافل و مجالس اهل بیت(ع) نشوند، خاطرنشان کرد: بر اساس سخن بزرگان دین و مراجع بزرگوار، آزار نفس و اذیت‌کردن بدن حرام است و نباید با این گونه اعمال باعث وهن شیعه شد و آب به آسیاب دشمنان اسلام ریخت.

 

امام جمعه گلوگاه ادامه داد: بیان اهداف قیام امام حسین(ع) و تبیین این قیام بزرگ عاشورا از مهم ترین مسائلی است که باید مورد توجه روحانیان، مبلغان، مداحان و هیأت های مذهبی قرار گیرد و ایام محرم فرصت گران بهایی در جهت اشاعه معارف اسلامی و نهادینه کردن اهداف قیام عاشورای حسینی باشد.

 

حجت الاسلام میراحمدی با بیان این که ایام محرم زمان مغتنمی در جهت بهره بردن از مبلغان جهت فهم صحیح از دین و واقعه عظیم عاشورا است، بیان داشت: هیأت های مذهبی با برنامه ریزی و دعوت از روحانیان در جهت ترویج فرهنگ عاشورا گام بردارند و مجالس خود را تنها به سینه زنی و مداحی خلاصه نکنند.

 

وی با بیان این که نهضت عظیم حسینی و حادثه کربلا دارای ابعاد مختلفی است که هر بعد آن می‌تواند برای ما درس‌آموز، الهام بخش و عبرت آفرین باشد خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) برای زنده نگه داشتن دین مبین اسلام، برپایی نماز اول وقت و احیاء امر به معروف و نهی از منکر در صحرای کربلا حاضر شده و از جان خود و اهل بیت(ع) شان گذشتند و اکنون نیز مهم ترین رسالت متولیان برگزاری عزای حسینی، برقراری همین اهداف ناب قیام سرخ حسینی به‌ویژه نماز اول وقت است.

 

امام جمعه گلوگاه گفت: دشمن به دنبال دور کردن مسلمان از هویت و پیام قرآن است، و در مجالس محرم باید پیام قرآن و اهل بیت(ع) برای مردم بازگو شود چرا که اگر قرآن خوانده شود اما از پیام آن چیزی ندانیم و عمل به آن نباشد، فرقی ندارد.

 

وی افزود: باید بدانیم قرائت تنهای قرآن و یا سینه‌زنی برای سیدالشهدا اگر با عمل به دستوران قرآن و اهل بیت(ع) نباشد ضرری برای دشمن ندارد، آنچه مهم است پیام قرآن، محرم و عاشوراست که دشمن در تاریخ کوشیده تا مسلمانان را از این پیام دور کند و به همین دلیل ما باید با حفظ وحدت در جهت نهادینه کردن پیام قرآن و عاشورا تلاش کنیم./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات