۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۲۸۸۴۰
رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر:

سبک زندگی حسینی چراغ راه سعادتمندی است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر با اشاره به این که دشمنان اسلام همواره به دنبال تضعیف آرمان ها و ارزش های نهضت حسینی بوده و هستند، گفت: امروز آحاد جامعه اسلامی باید در عزاداری ها به دنبال کسب معرفت حسینی باشند و از توجه به ظواهر دوری کنند.
رييس اداره تبليغات اسلامي بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید محمد بابایی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر امروز در بازدید از فعالیت های تبلیغی روحانیان اعزامی در ماه محرم در این شهرستان با بیان این که روحانیت در تبیین سبک زندگی حسینی بعنوان یکی از اولویت های محرم تلاش کنند، افزود: غفلت از سبک زندگی حسینی ما را به تبعیت از مؤلفه‌های زندگی غربی سوق می‌دهد و جامعه در جهت ناهنجاری ها سوق می یابد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر، امر به معروف و نهی از منکر را مهم ترین هدف قیام حسینی یاد کرد و افزود: سید و سالار شهیدان با هدف زنده نگه داشتن دین رسول خدا قیام کرد.

 

حجت الاسلام بابایی با اشاره به این که دشمنان اسلام همواره به دنبال تضعیف آرمان ها و ارزش های نهضت حسینی بوده و هستند، خاطرنشان کرد: امروز آحاد جامعه اسلامی باید در عزاداری ها به دنبال کسب معرفت حسینی باشند و از توجه به ظواهر دوری کنند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر، ماه محرم را فرصت مناسبی در جهت تبیین نهضت عاشورا دانست و گفت: وعاظ و خطبا باید از این فرصت برای انتقال آرمان ها و ارزش های نهضت حسینی به جامعه استفاده کنند.

 

وی با بیان این که امروز وظیفه مسلمانان در پاسداشت این حماسه عظیم بسیار سنگین است، بیان داشت: مبلغان باید با مطالعه، به گونه ای تأثیر‌گذار و گویا پیام نهضت حسینی را برای اقشار مختلف مردم بیان کنند تا سبب بهره‌گیری مناسب از آن شود.

 

حجت الاسلام بابایی حقایق ماه محرم را حقایق ابدی دانست و با بیان این که آرمان ها و ارزش‌های نهضت حسینی با توطئه افکنی های دشمنان اسلام تضعیف نخواهد شد، گفت: با وجود همه تلاش های دشمنان اما آرمان ها و ارزش های قیام امام حسین(ع) هر روز تقویت می شود.

  

وی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﻣﺘﺄﺳﻔﺎﻧﻪ ﺑﺮﺧﯽ ﮐﺎرھﺎی ﻏﯿﺮ اﺻﻮﻟﯽ ﻣﺴﯿﺮ ﻋﺰاداری ھﺎ را ﻣﻨﺤﺮف ﻣﯽ ﮐﻨﺪ، ﺧﺎطﺮﻧﺸﺎن ﮐﺮد: ﺑﺎﯾﺪ از اﯾﻦ ﮔﻮﻧﻪ اﻣﻮر ﺑﻪ ﺷﺪت ﭘﺮھﯿﺰ ﮐﺮد و ﻋﺰاداری ھﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﺳﺒﮏ ﺳﻨﺘﯽ ﺑﺮﮔﺰار ﺷﺪ.

 

حجت الاسلام بابایی ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﯾﻦ ﮐﻪ دﺷﻤﻨﺎن اﺳﻼم در ﺗﻼش ھﺴﺘﻨﺪ ﺗﺎ ﺑﺮﺧﯽ ﺧﺮاﻓﻪ و ﺑﺪﻋﺖ ھﺎ را در ﻋﺰادری ھﺎی ﻣﺎ وارد ﮐﻨﻨﺪ، ﺑﯿﺎن داﺷﺖ: ﻧﻈﺎرت ﺑﺮ اﯾﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ھﺎ از ﺳﻮی ﻧﮫﺎدھﺎی ﻣﺘﻮﻟﯽ ﺑﺎﯾﺪ دﻗﯿﻖ ﺗﺮ و ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺷﻮد.

 

وی اظهار داشت: سبک زندگی حسینی در قرآن مشخص است و به عنوان چراغ راه در اختیار است تا با الگوپذیری از این زندگی در جهت رشد و تعالی زندگی خود به روش ائمه اطهار (ع) تلاش کنیم چرا که مهم ترین الگوی زندگی ما در شرایط فعلی سبک زندگی حسینی است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر گفت: کربلا مصیبت عظیمی است که زمین و آسمان برای این روز عظیم گریه می کند و زندگی ما نیز کرب و بلا است و اگر دست ما در دستان اهل بیت(ع) باشد و به قرآن و ائمه توسل کنیم مشکلات حل می شود.

 

این مبلغ دینی با بیان این که هدف قیام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بوده است بیان داشت: دشمن اکنون با هجمه های مختلف ارزش های این نظام و انقلاب و اسلام را نشانه رفته است و به همین دلیل باید در این ماه در این رابطه تلاش همه جانبه داشته باشیم و در جهت احیای این فریضه مهم تلاش کنیم.

 

حجت الاسلام بابایی افزود: هر کس پیرو امام حسین(ع) است باید اصلاح را از درون خود و از خود شروع کند و باید طاهر باشد و طهارت داشته باشد تا امام حسین(ع) را بشناسد و نباید گناه کنید./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات