۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۲۲۸۸۵۱
همزمان با هشتم محرم؛

حسینیه اعظم زنجان میزبان هزاران دلسوخته علمدار کربلا خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ همچون سال های گذشته همزمان با هشتم محرم الحرام دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان با حضور هزاران نفر از مردم سراسر کشور به راه می افتد.
حسينيه اعظم زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، هر سال هشتم ماه محرم دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان با حضور چند صد هزار عاشق و شیدای امام حسین(ع) و علمدار کربلا که از سراسر نقاط کشور و حتی چندین نقطه جهان و کشورهای اروپایی خود را به این دسته عزاداری می رسانند، برگزار می شود.

 

این دسته عزاداری که به عنوان دهمین میراث معنوی کشور ثبت شده است، هر سال خیل عاشقان اباالفضل العباس(ع) را از نقاط مختلف ایران و جهان به سوی خود می کشد تا در سوگ امام شهید خود به عزاداری پرداخته و بر سر و سینه زنان با آرمان ها و پیام های عاشورا تجدید میثاق کنند.

 

دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان که به دومین قربانگاه جهان اسلام بعد از منی و اولین قربانگاه جهان تشیع معروف است، هر ساله پذیرای زائران و دلسوختگانی است که عده ای برای عرض ارادت و بیان حاجت و برخی برای ادای نذورات و قربانی، خود را به این مکان مقدس می رسانند و برخی نیز که تعداد آنها کم هم نیست؛ سال قبل حاجت خود را گرفته و امسال برای سکرگزاری از درگاه الهی به سیل عاشقان می پیوندند.

 

بنابر اعلام مسؤولان حسینیه اعظم زنجان سال گذشته تعداد قربانی های اهدا شده به حسینیه اعظم زنجان حدود 10 هزار رأس بوده است که در میان آنها گوسفند، گاو، شتر و حتی مرغ و خروس نیز دیده می شود که هر کس به فراخور تمکن مالی خود برای عرض ارادت به محضر این امام همام، برگ سبزی تحفه درویش اهدا می کند.

 

بنا بر این گزارش، البته این تعداد نذورات به غیر از نذورات نقدی است که بنابر اعلام مسؤولان مقدار جمع آنها در سال گذشته دو میلیارد و هشتصد میلیون بوده است.

 

امسال نیز این دسته عزاداری با همت مسؤولان و هماهنگی های به عمل آمده از هفته های قبل، فردا با حضور بیش از سه هزار خادم افتخاری آماده برپایی شوری دیگر در جهان است تا بار دیگر استکبار غرب انگشت به دهان مانده و هزینه های بر باد رفته خود برای دوری این مردم از ارزش های خود را مقابل دیدگان صدها دوربین تلویزیونی و ماهواره ای به نظاره بنشیند.

 

گفتنی است؛ 200 عکاس و فیلم ساز برای پوشش تصویری این حماسه حسینی در زنجان حضور پیدا کرده اند. /949/پ202/ب3

 

ارسال نظرات