۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۲۲۸۸۶۰
آیت الله طبرسی:

برخورد جدی با عوامل پرونده اسید پاشی در اصفهان خواسته ملت است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی اجرای صحیح و با قوت امر به معروف و نهی از منکر را زمینه‌ساز سلامت جامعه دانست و گفت: اگر این فریضه مهم دینی به درستی در جامعه نهادینه و اجرا شود بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران در همایش رابطان امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی استان در ساری با بیان این که ماه محرم یک فرصت ویژه و مغتنم برای شیعه در جهت تبیین مناسب قیام حسینی برای جامعه اسلامی است، گفت: عزت و اقتدار امروز شیعه در جهان مدیون قیام حسینی است.

 

وی با اشاره به این که امام حسین(ع) به منظور در دفاع از دین جد خویش و همچنین تحقق عملی فریضه امر به معروف و نهی از منکر در برابر سپاه کفر قیام کردند، خاطرنشان کرد: باید در سایه الگو برداری از نهضت حسینی فریضه مهم و اثرگذار امربه معروف در جامعه دینی به خوبی نهادینه شود.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر به منظور جلوگیری از انحراف و حرکت در مسیر صحیح است، ادامه داد: نباید در اجرای این موضوع ملاحظه داشته باشیم، چون امام حسین(ع) یاران و فرزندان ایشان را در راه اسلام فدا کرد تا رسالت، نبوت و امامت بماند.

 

وی یکی از راه‌‌های مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم را فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و اظهار داشت: اگر در جامعه ما این فریضه مهم اسلامی به خوبی احیا شود به یقین ناهنجاری‌های اجتماعی و بسیاری از بد اخلاقی ها در جامعه کاهش خواهد یافت.

 

آیت الله طبرسی اجرای صحیح و با قوت امر به معروف و نهی از منکر را زمینه‌ساز سلامت جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اگر این فریضه مهم دینی به درستی در جامعه نهادینه و اجرا شود بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که شیعه در سایه محرم و الگوگیری از نهضت حسینی در دنیا عزت و عظمت دارد، خاطرنشان کرد: محرم رسانه شیعه است که تا قیامت زنده و پویا خواهد ماند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که حادثه عاشورا درسی بزرگ برای جامعه امروز اسلامی است، تصریح کرد: مظلومیت امام حسین(ع) و یاران با وفایش در واقعه تلخ و غمبار عاشورا باید به خوبی و به گونه ای مناسب در جامعه تبیین شود.

 

وی گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر همکاران باریتعالی در ترویج معارف دینی و ارزش های الهی هستند و ماه محرم هم ماه ترویج معروف و دوری از منکرات است چون در جریان کربلا این اصل بسیاری اثر گزار بوده است.

 

امام جمعه ساری با بیان این که سراسر زندگی سالار شهیدان فضیلت بوده است و هدف اصلی قیام امام حسین(ع) ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر روشی منطقی و منشی خاص باید داشته باشد و متولیان امر به معروف نیز باید خود در رعایت معروف و ترک منکرات را داشته باشند.

 

آیت الله طبرسی افزود: آمران به معروف باید با ربا خواری، رشوه خواری، غیبت و شایع و دروغ و افترا نیز برخورد کنند و مقوله عفاف و حجاب در ادارات، مدارس و دانشگاه ها باید بیشتر شود.

 

وی با تأکید براین که حمایت قانونی آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس باید جدی تر دنبال شود به حادثه اسید پاشی در اصفهان اشاره کرد و گفت: و برخورد جدی دستگاه قضا با متهمان پرونده اسید پاشی در اصفهان خواسته ملت است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات