۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۲۲۸۸۷۰

جلسات وعظ و خطابه ماه محرم فرصتی برای تبیین ارزش‌ها است

خبرگزاری رسا ـ رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: جلسات وعظ و خطابه ماه محرم بهترین فرصت برای ترویج آموزه های دینی و تبیین خطرات استفاده مواد مخدر و دیگر آسیب‌های اخلاقی است.
مراسم عزاداري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نشست هم‌اندیشی و تعامل فرماندهان نیروی انتظامی استان آذربایجان‌شرقی با مدیران اداره‌کل تبلیغات اسلامی امروز به هدف ساماندهی دستجات و هیأت‌های حسینی و مقابله با هرگونه بدعت و خرافه‌گری در ویژه برنامه های عزاداری و سوگواری برگزار شد.


حمیدعلی باغبان، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی در این نشست که با حضور رؤسای هیأت امنای هیأت های حسینی و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت همراه بود، اظهار داشت: مداحان و روحانیان مجالس ماه محرم باید در راستای عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، جوانان را با آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی آشنا کنند.


وی با بیان این‌که انحراف عقیدتی جوانان یکی از مهمترین برنامه‌های دشمنان نظام با هر ابزار ممکن است، خاطرنشان کرد: جلسات وعظ و خطابه ماه محرم بهترین فرصت برای ترویج آموزه های دینی و تبیین مضرات و خطرات استفاده مواد مخدر صنعتی و سنتی و دیگر آسیب‌های اخلاقی است.


باغبان افزود: امپراطوری رسانه‌ای غرب که در رأس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارد، از جنگ سخت با ایران اسلامی همواره هراسان بوده و به منظور جلوگیری از پیشرفت روزافزون جوانان ایران اسلامی قصد دارد با انحراف فکری جوانان، پیشرفت و تعالی کشور را متوقف و یا محدود کند.


رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: امروزه دشمن با طراحی صدها نوع مواد مخدر صنعتی با عناوین مختلف، که خطرات بسیار مخرب و کشنده‌ای نسبت به مواد مخدر سنتی دارد، در صدد متلاشی کردن بنیان خانواده های ایرانی است.


بدعت‌های غلط در عزاداری، شعور حسینی را هدف قرار داده است


نشست هم‌اندیشی پیشگیری از بدعت‌ها و خرافات در عزاداری‌های ماه‌های محرم و صفر با هدف برگزاری هرچه باشکوه‌تر عزاداری‌های حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به همت فرماندهی انتظامی شهرستان مراغه برگزار شد.


سرهنگ یاور خیری، سرپرست فرماندهی انتظامی مراغه حادثه عاشورا را مهمترین واقعه تاریخ اسلام دانست و افزود: چه بسیار حوادث تلخ و شیرینی که تنها نام آنها در کتابهای تاریخ برده شده و آن چنانکه شایسته است به جزئیات آن پرداخته نشده، اما نهضت عاشورا با گذشت حدود چهارده قرن، افزون بر این‌که تمام وقایع آن در منابع تاریخی ثبت شده است در یادها و خاطره ها جاودان مانده و مراسم آن هر سال در ماه محرم با سوز و گداز بیشتری برگزار می شود.


وی تصریح کرد: به منظور صیانت از نهضت عظیم کربلا با هماهنگی که با روحانیت و مداحان هیأت های حسینی به عمل آمده است، مقابل هرگونه عمل خرافی و دور از شأن اسلام که موجب وهن دین و ناهنجای های اجتماعی است، برخورد خواهیم داشت، چراکه بدعتهای غلط شعور حسینی را از بین برده و تنها به سمت شور حسینی سوق می دهد.


خیری تصریح کرد: قمه زنی با هر عنوانی به صورت آشکار و پنهان، استفاده از ادوات موسیقی و آهنگ های غیر مجاز، حمل تمثال و تصاویر منتسب به ائمه اطهار(ع)، صدمه زدن به بدن، خراشیدن بدن و سینه، درآوردن پیراهن در مراسم عزاداری، انتخاب اسامی نامانوس و مغایر با شئونات اسلامی برای هیأت‌های عزاداری و ایجاد مزاحمت برای مردم ممنوع است.


وی تصریح کرد: ایجاد مزاحمت برای همسایگان و شهروندان و یا رفتارهای غیر متعارف خارج از مسیر حقیقی عزاداری برای حضرت سیدالشهدا(ع) و دین مبین اسلام است، انتظار داریم روحانیت ما را در این ایام یاری کنند، تا با تبیین حقایق و فلسفه نهضت حسینی، بیش از پیش عزاداران را به سمت سوگواری با معرفت سوق دهیم./935/پ202/ب3

ارسال نظرات