۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۲۲۸۹۱۶
آیت الله شبستری تأکید کرد؛

اهداف و مرام حسینی در جامعه ترویج یابد/ ولایت‌مداری، لازمه شناخت حق و باطل است

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری گفت: امام حسین(ع) در راه امر به معروف و نهی از منکر شهید شدند، فقط عزاداری و سینه زنی برای امام حسین(ع) کافی نیست، باید اهداف و مرام حسینی در جامعه ترویج یابد.
آيت الله مجتهد شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در آستانه 13 آبان روز دانش آموز در دیدار مسؤولان بسیج دانش‌آموزی سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: شناخت حق از باطل جز با ولایت‌مداری و تبعیت از نائب امام زمان(عج) ممکن نخواهد بود.

 


وی با بیان این‌که رسانه‌های غربی با بهره‌مندی از صدها شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان به دنبال ترویج افکار التقاطی و انحرافی هستند، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف نهضت حسینی امر به معروف و نهی از منکر بوده است، مخالفت غرب با این اصل مسلم دینی، در حقیقت مخالفت با نهضت عاشوراست.

 


نماینده خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در راه امر به معروف و نهی از منکر شهید شدند، فقط عزاداری و سینه زنی برای امام حسین(ع) کافی نیست، باید اهداف و مرام حسینی در جامعه ترویج یابد، اگر این امر مهم تحقق یابد، بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

 


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود شهید محمدحسین فهمیده را الگوی مناسبی برای دانش‌آموزان پیرو خط امام و رهبری دانست و اظهار داشت: نسل جوان و نوجوان امروز به دنبال عدالت و استقلال طلبی است، از این رو لازم است برای مقابله با جنگ نرم دشمن شهیدان را الگوی خود قرار دهند.

 


وی با بیان این‌که دانش آموزان باید عمر خود را صرف فعالیت های فرهنگی، دینی و علمی کنند، افزود: دشمنان نظام اسلامی ایران از پیروزی حمله نظامی و فیزیکی به کشور مأیوس شده و عاجز مانده‌اند، اما امیدوار به نتایج جنگ نرم هستند که یکی از گروه‌های هدف مستکبران جوانان و نوجوانان کشور هستند.

 


آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که دشمن درصدد ترویج ابتذال میان جوانان کشور است، گفت: جوانان و نوجوانان بسیجی باید با به جهاد فکری در مقابل دشمن ایستادگی و مقاومت کنند، دشمن می خواهد از راه برنامه های مبتذل ماهواره و سایت‌های اینترنتی جوامع اسلامی را با اسلام و تشیع نامأنوس کنند.

 


وی با بیان این‌که ماهواره بالذات حرام نیست، اما تماشای شبکه‌های مبتذل ماهواره حرام است، تصریح کرد: دانش آموزان مؤمن و بسیجی باید از ورود ماهواره به خانه‌های خود جلوگیری کنند چرا که ماهواره خانه را تبدیل به لانه فساد می کند، جوانانی که تربیت یافته مکتب حسینی هستند، هیچگاه پیرو خط فکری استکبار نخواهند بود./935/پ202/ب4

ارسال نظرات