۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۲۲۸۹۱۹
همزمان با روز قاسم بن الحسن؛

همایش بزرگ «احلی من العسل» در خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفتمین روز محرم الحرام و روز قاسم بن الحسن، همایش بزرگ «احلی من العسل» با حضور جوانان و نوجوانان دانش آموز در استان خراسان شمالی برگزار شد.
اجتماع بزرگ جوانان و نوجوانان عاشورايي در بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، در هفتمین روز از محرم الحرام و روز قاسم بن الحسن(ع) همزمان با سراسر کشور همایش بزرگ احلی من العسل با حضور نوجوانان و جوانان عاشورایی در مصلاهای نماز جمعه و امامزاده های شاخص شهرستان های هشت گانه استان خراسان شمالی برگزار شد.

 

این همایش ها افزون بر مصلاهای نماز جمعه مراکز شهرستان های استان، در حرم حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع)، امامزاده سیدجعفر(ع) اسفراین، امامزاده عبدالرحمن(ع) فاروج و نظرگاه شهرستان گرمه نیز برگزار شد.

 

در همایش های امروز نوجوانان عاشورایی در حالی که پیشانی بندهای مزین به عبارات «یا اباعبدالله الحسین(ع)»، «یا ابوالفضل(ع)»، « یا قاسم بن الحسن(ع)» و ... را به سر بسته بودند به تبعیت از نوجوان 13 ساله صحرای کربلا با امام حسین(ع) تجدید بیعت کردند.

 

محوری ترین سوگواره حضرت قاسم(ع) در استان خراسان شمالی امروز در حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر ارشد امام رضا(ع) با حضور چند هزار نفر از نوجوانان دانش آموز مرکز استان برگزار شد.

 

در این مراسم که با حضور گسترده هیئات دانش آموزی خراسان شمالی برگزار شد، سیدعلی ارکانی فرد، مسؤول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان خراسان شمالی هدف از برگزاری همایش های احلی من العسل را تجدید بیعت با امام حسین(ع) و یادآوری وظیفه دانش آموزان در قبال خون شهدای کربلا و شهدای راه اسلام ذکر کرد.

 

وی اظهار داشت: با تجمع و عزاداری امروز می خواهیم به دشمنان اسلام بفهمانیم که فرزندان این آب و خاک عاشق امام حسین(ع) و دنباله رو شهید کربلا بوده و برای پیگیری اهداف و آرمان های امام حسین(ع) همیشه آماده اند.

 

ارکانی فرد تصریح کرد: نوجوانان و جوانان انقلابی ایران اگر چه توفیق حضور در جمع یاران امام حسین(ع) در واقعه کربلای سال 61 هجری قمری را نیافتند اما امروز به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و در تمامی صحنه های انقلابی و دینی حضور فعالی دارند.

 

در این مراسم دانش آموزان نوجوان برنامه هایی چون عزاداری، مرثیه سرایی مداحان برجسته و نوجوان اهل بیت(ع)، قرائت میثاق نامه با آرمان های انقلاب، رهبری و شهدای هشت سال دفاع مقدس و ... را اجرا کردند.

 

همایش های «احلی من العسل» در استان خراسان شمالی با مشارکت نهادهای آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی برگزار و به صورت زنده و مستقیم نیز از شبکه استانی اترک و شبکه سراسری قرآن و معارف اسلامی سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد.

 

سوگواره «احلی من العسل» در واقع برگرفته از پاسخی است که حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(ع) در جواب سؤال «مرگ در نزد تو چگونه است؟» داد.

 

حضرت قاسم 13 ساله در جواب سؤال امام حسین(ع) که از او پرسید مرگ در نزد تو چگونه است؟، گفت: مرگ در نزد من شیرین‌تر از عسل (احلی من العسل) است.

 

عمق و پهنای دید این نوجوان 13 ساله، به نوعی نشان دهنده مکتب اهل بیت(ع) و نوع نگاهشان به مرگ و زندگی است و این که اگر مرگ در راه خدا در راستای رسیدن به مقام قرب الی الله باشد، پس این نوع مرگ، بسیار شیرین است و می‌تواند به تعبیری «شیرین تر از عسل» هم باشد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات