۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۲۲۸۹۴۱

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌ شرقی

خبرگزاری رسا ـ انتصاب دبیر جدید منطقه 7 کمیسیون حقوق بشر اسلامی و اعلام آخرین مهلت ارسال مدارک به خانه مطبوعات آذربایجان شرقی از مهم ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم تودیع و معارفه دبیر دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشر اسلامی با حضور حجت الاسلام مالک اژدر شریفی، رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی و رییس هیئت امنای دفتر شمال‌غرب کمیسیون حقوق بشراسلامی و اعضای هیأت اجرایی این دفتر در محل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد.


در این جلسه ضمن تجلیل از خدمات و فعالیت‌های وحید کاظم‌زاده در طول هفت سال مسئولیت دفتر شمال‌غرب کمیسیون حقوق بشراسلامی، سید محمدمسعود نقیب از حقوقدانان و اصحاب رسانه آذربایجان‌شرقی به عنوان دبیر جدید دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشر اسلامی انتخاب و معرفی شد.


بنابر این گزارش، در حکم سیدمحمدمسعود نقیب آمده است: با عنایت به دانش حقوقی، سوابق خدمت متعهدانه و تجارب مدیریتی ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم به سمت « دبیر دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی » منصوب می‌شوید. امید است با عنایات الهی و همکاری اعضای محترم هیئت امنای دفتر و همیاران حقوق بشر، در راستای تبیین و بسط حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی موفق باشید.


15 آبان؛ آخرین مهلت ارسال مدارک به خانه مطبوعات آذربایجان شرقی


عارف گوزلی، مدیر خانه مطبوعات آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران از تسهیل شرایط تمدید عضویت در خانه مطبوعات خبر داد و اظهار داشت: تمامی اعضای خانه مطبوعات تا 15 آبان فرصت دارند تا مدارک خواسته شده جهت تمدید عضویت را به خانه مطبوعات آذربایجان شرقی ارسال کنند.


وی افزود: به دنبال تصویب اساسنامه جدید خانه مطبوعات آذربایجان شرقی و اتمام دوره یک ساله عضویت، اعضای محترم جهت تمدید عضویت و صدور کارت عضویت برای اعضای خانه مطبوعات می توانند مدارک مورد نیاز را به ایمیل خانه مطبوعات به آدرس
matbuatazar@gmail.com  ارسال کنند.


مدیر خانه مطبوعات آذربایجان شرقی افزود: اعضای خانه مطبوعات آذربایجان شرقی برای تمدید عضویت باید سه مدرک معرفی نامه جدید معتبر و به تاریخ روز از رسانه محل فعالیت، تصویر صفحه اول بیمه ، و تصویر فیش پرداختی 200 هزار ریالی به شماره حساب 7/19095461به نام خانه مطبوعات آذربایجان شرقی در بانک ملت شعب میدان قطب را به آدرس ایمیل اعلامی بفرستند. 


گوزلی خاطرنشان کرد: دریافت مدارک اعلام شده تنها از طریق ایمیل اعلامی میسر است و اعضا محترم از ارسال و تحویل دستی مدارک خودداری نمایند زیرا فقط دریافت مدارک از طریق آدرس ایمیل اعلام شده ملاک بررسی قرار خواهند گرفت.


وی گفت: آخرین مهلت ارسال مدارک اعلام شده 15 آبان ماه سال جاری می باشد و در صورتی که عضوی تا تاریخ اعلام شده مدارک خواسته شده را به آدرس ایمیل خانه ارسال ننماید عضویت وی در خانه به حالت تعلیق در خواهد آمد.


عضو هیأت مدیره خانه مطبوعات آذربایجان شرقی با اشاره به تصویب اساسنامه جدید این خانه در آخرین مجموع عمومی اظهار کرد: متقاضیان عضویت در خانه مطبوعات آذربایجان شرقی می توانند با مراجعه به سایت خانه مطبوعات به آدرس 
www.yaznews.ir نسبت به مطالعه این اساسنامه و اطلاع از شرایط عضویت در خانه اقدام کنند.


فیروزه جهان اسلام میزبان عزاداران حسینی است


همزمان با ایام سوگواری دهه اول محرم به رسم هر سال، همایش های بزرگ عزاداری حسینی در سراسر استان برگزار خواهد شد. در روز تاسوعا نیز از ساعت 10 صبح در مسجد کبود واقع در خیابان امام تبریز، مراسم عزاداری برگزار خواهد شد.


گفتنی است، این مراسم در صبح روز عاشورا نیز قبل از اقامه نماز ظهر در میدان ساعت برگزار خواهد شد.


آمادگی جهت خون‌گیری از عزاداران عاشورای حسینی


دکتر کریم شمس اسنجان، مدیرکل پایگاه منطقه ای آموزشی انتقال خون آذربایجان شرقی گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی پنج پایگاه انتقال خون در استان آماده خونگیری از داوطلبان هستند. عوامل این مرکز در پایگاه های نصف راه، مسجد کبود و آخونی تبریز و در پایگاه های شهرستان های مراغه و میانه از ساعت هشت صبح آماده خونگیری از داوطلبان اهدای خون هستند.


وی خاطرنشان کرد: با توجه به ازدحام جمعیت در این ایام و برای راحتی حال بانوان بخشی از پایگاه مسجد کبود برای بانوان اختصاص یافته و در دیگر پایگاه ها، خونگیری از بانوان انجام نخواهد شد.


شمس اسنجان با بیان این‌که هر سال در ایام عاشورای حسینی (ع) شاهد استقبال بی نظیر مردم برای اهداء خون هستیم، گفت: با توجه به اینکه مدت نگهداری و مصرف فرآورده های خونی محدود است از مردم خواست در طول ماه های محرم و صفر جهت اهداء خون به پایگاه های این سازمان مراجعه کنند.


گفتنی است، در هفت ماه سال جاری 61 هزار نفر برای اهدا خون به پایگاه های این سازمان مراجعه کرده اند که از این تعداد از 52 هزار و 500 نفر خونگیری به عمل آمده است./935/د101/ب4

ارسال نظرات